• Meridian
    #11
    Egy magyar cég is épített elektromos buszt, 55millió volt darabja, a Volvo-k 35-40 millás árához képest. A RTL Klubban is bemutatták. Nem kellett. Pedig a felárat duplán is behozta volna. 100km megtétele ezzel a busszal 2500Ft-ba jött ki, míg a dízel felújított Volvokkal 11-12ezer Ft.
    Cakk-őakk az üzemeltetési költsége harmad, negyedannyi lett volna, pár év alatt visszahozta volna az árát. Környezetszennyezése, pontosabban szólva a légszennyezése közelített volna a nullához (mivel a gumikereke, és fékpofák is kopnak, azok is tudják szennyezni a levegőt porral), csöndes, és ráadásul MAGYAR termék lett volna, de a nagyokos vitézinek nem kellett.

    Sebessége 60km/h, de az bőven elég városi környezetbe, és így 8 órás futási ideje volt az akksiknak, feltöltésük meg kb 30 perc. Jah, tud 100 km/h-val is menni (de minek?), csak akkor aránytalanul gyorsabban merülle az akksija.

    Amúgy a légszennyezésről: a 10-20 éves, és 1millió+ km futott dízel buszok 1000x annyi kormot köpnek a levegőbe, mint egy 12 éves E2-es benzin motor.

    De a 2 ütemű kis robogók még ennél is több szennyezőanyagot tolnak a levegőbe - és ebből van a több, nem buszból, meg főként nem öreg használt autókból. A szén és fatüzelés (fűtés céljából) szintén tolják a szmogot rendesen.