• T2k
    #300
    "De azért elmondom én is a véleményem, hátha újat is tudok mondani"

    Újat mondtál! Pedig nekem ebben a témában igen nehéz újdonságot mondani, de a hülyeségnek ezzel a fajtájával mint amit ide leírtál még nem találkoztam. Lássuk hát!

    "Nos, a benzines autó hatásfoka átlagosan szerintem vehető úgy erős 30%-osnak."

    No nem tartott sokáig, már az első mondatoddal meg is buktál! Eleve nem mondtad meg milyen hatásfokról beszélsz - tudom most jön rád a hideg verejték, hogy miért van többféle is? -, de hogy nagyobb legyen a bukta egyik sem "erős 30%"-os.
    No persze a szövegkörnyezetből kihámozható, hogy feltehetően a tank-to-wheel hatásfokról akarnál hadoválni.

    "Elektromos autónál azt mondják sokan, hogy környezetbarátabb, mert nem a városban, hanem attól távolabb, és jobb hatásfokkal égeti el a mozgatásához szükséges energiát."

    Tényleg? És egy szél/víz/nap/atom- erőmű milyen energiát éget el szerinted?

    "Vegyük úgy, hogy tisztán benzinüzemű (vagy inkább dízelüzemű, ami gyakoribb) erőműről van szó, amely megtermeli a mozgatásához szükséges áramot."

    A Föld nevű bolygón úgy nagyjából nulla db benzinnel vagy gázolajjal működő, villamos energiát előállító hőerőmű van, de még a kőolajjal működők aránya is elenyésző. Amúgy ki lenne az az idióta, aki az olaj 20%-át elbassza a finomításra és a finomított terméket meg egyszerűen elégetné egy erőműben?

    "Az áramot el kell vinni a töltőcsatlakozásokig, ami már alapból kb. 10% veszteséggel jár."

    Ehelyett a valóságban manapság 5-9% körüli ez a veszteség.

    "Azt bele kell tölteni az elektromos autó akksijába, ami újabb kb. 10%-os veszteséggel nyerhető ki belőle utána."

    Ehelyett a valóságban a mai legelterjedtebb lítium-kobalt-oxid akkumulátorok töltés-kisütés hatásfoka 95% feletti.

    "Tehát egy benzinüzemű erőmű máris 30% hátrányban van"

    Szóval szerinted egy soros rendszerben 3 db 10%-os veszteségű elem összvesztesége 30%? Matekból hányszor buktál meg amúgy?
    Csak rögzítsük, eddig akkor ott tartunk, hogy nem csak az alapadataid szarok de számolni sem tudsz velük.

    "Ez alapján ha egy mai korszerű benzinüzemű autó 30%-os hatásfokkal dolgozik, akkor egy elektromos járgánynak (az erőműtől indulva!) legalább 60%-os hatásfokkal kellene a benzint mozgatássá alakítania ahhoz, hogy versenyre kelhessenek a benzin által közvetlenül hajtott autókkal."

    Juhéj, akkor ezek szerint nem is egyesre, hanem egyes alára vagy csak jó matekból!

    "Egy autó hatásfoka mondjuk 20%-ot csökken 12 éves koráig, meg még 20-at 20 éves koráig. Ez mindkét autóra igaz, a benzinesre meg az elektromosra is"

    Tényleg és mi a faszért csökkenne egy elektromos autó hatásfoka, azért mert csak?

    "meg aztán az erőmű, és az erőműtől az akksiig tartó áram-út hatásfoka is romlik"

    Világos, akkor ezek szerint nem csak matekból, de fizikából is megbuktál.

    "Ebből kifolyólag, egy elektromos üzemű jármű 20 éves korára lényegesen rosszabb hatásfokkal dolgozik, mint egy benzinüzemű."

    Ebből nem ez folyik ki, hanem az, hogy nulla tudással, hibás kiinduló adatokból, hibás számolással egy olyan idióta végeredményt hoztál ki, ami tökéletes ellentéte a valóságnak.

    "Végeredményben véleményem szerint a fúziós erőművek üzemi működésbe lépése fogja elhozni az elektromos üzemű autók aranykorát, addig viszont nem lesz sok különbség a károsanyag-kibocsátás terén a kétféle meghajtás között."

    A végére pedig durr bele egy ordas nagy marhaságot még odaküldtél, had szóljon! Fúziós erőművek valószínűleg soha a büdös életben nem lesznek, egy erős 50 éve totál zsákutca az egész, de hogy ez hogy a francba kapcsolódik az amúgy nem létező benzines-erőműves rémálmodhoz azt nem tudom. A károsanyagkibocsájtásban pedig már most ég és föld a különbség az olajos és az elektromos járművek között.

    A produkciód eredménye: elégtelen alá.