• bdzsana
    #28
    Ez így van. Nem egyoldalú a dolog koránt sem, viszont valamilyen lépést tenni kell és ehhez mindkét oldalról kell a kompromisszum.
    Tudomásul kell venni, hogy a szellemi termékek ma már egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdaságban, és el kell dobni végleg azt a felfogást, hogy amit a kezeddel nem tudsz megfogni annak nincs valódi értéke.
    Akár játékról/filmről vagy bármilyen tartalomról beszélünk, azok mások befektetett munkájával keletkeztek. És ezt a befektetett munkát jellemzően 3 úton tudják kamatoztatni.
    1: Fix pénzért adják
    2: Reklámokat tesznek bele
    3: Adomány, avagy annyit fizetsz amennyit akarsz.

    Az első kettőt a felhasználók jó része élből elutasítja, mert sokan úgy gondolják, hogy nekik az adott termék "jár" ingyen bérmentve. A harmadikról, meg az utóbbi hetek egyik IOS sikerjátékának készítője tudna mesélni. Minden user arról ír, milyen zseniális ez a megoldás, mekkora jó fej ez a fejlesztő, csakhogy a bevételek már nem ilyen szépek.
    Mert hiába lett toplistás, hiába lett 5*-os értékelésű, hiába nem pénzsóvár az app, ez még mindig kevés ahhoz, hogy a felhasználók megbecsüljék.

    A tartalomszolgáltatóknak is közelednie kellene egy elfogadható ponthoz árban/reklámban, de a userek is felfoghatnánk, hogy az "internet is free" nem azt jelenti, hogy az interneten minden ingyen van, hanem az internet szabad.