Hellblade
-
FartingSquirrel #92 "A helyszínek és a kihívások változatosak..." – khm ???
A helyszínek: oké.
A kihívások viszont szerintem teljesen egysíkúak. Bár még csak a felénél tartok, és ugyan találkoztam végre egy újféle "fejtörővel" – amikor is képfoszlányokat kell térben egy síkba hozni –, de lényegében ez is ugyan olyan, mint az előzők. Szerintem a játékmenet pont, hogy eléggé semmilyen lett, sőt...
Kisebb spoiler ...-szerűség
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Pl. mikor Slurtot – vagy kit –, azt a tűzistent kellett megtalálni, akkor 3-4x ugyan azt kellett csinálni, hogy eljuss hozzá: valami totemet megérinteni, amitől lesz egy látomásod, felég körülötted minden, és így át tudsz menni a leégett kapun.
Annyira illúzióromboló volt, hogy minden egyes totemnél ugyan az az animáció volt, ugyan azzal a látomással. És ez pont az a játék, aminél ezt nem lehet elnézni. Nem egy nyitott világú játék, hasonló totemek tucatjaival, hanem egy erősen a hangulatra építő csőjáték; volt benne összesen 3-4 ilyen event, amikhez igazán csinálhattak volna némileg eltérő animációkat, meg legalább a látomás ne legyen mindig ugyan az. Mikor a játék pont a hangulatra, az atmoszférára, látványra épít, akkor azért azt várod játék közben, hogy végig egy teljesen egyedi, hiteles élményt nyújtson, és ne törjék meg a varázst az olyan gondolatok, hogy "ja, most megint megfogja azt a követ? ...és ugyan azt látja tőle... akkor most gondolom, futhatok a kapuhoz...".
Természetesen itt most nem csak ezekre a totemekre gondolok, hanem úgy általában a játékmenetre; végig ugyan azokra a sémákra épül, előre tudod, hogy mit kell csinálni. Nincs benne semmi sejtelmes hangulat, kreatív fejtörők... Meglátod a rúnás kaput, és máris elkezded nézni, hogy merre lehetnek az elrejtett jelek – ennyi. Néha egy kis harc, azon kívül meg rúnakeresgélés. Így igazából ezeket a jeles dolgokat akár ki is hagyhatták volna belőle, hogy ne törje meg a cselekményfolyamot.
Persze azért végig fogom játszani, mert kíváncsi vagyok a történetre. Az elején eléggé bután ültem előtte, mert nem értettem belőle semmit, vagyis leginkább az előzmény ismeretét hiányoltam: hogy került ide; miért van itt; miért bolondult meg? Bár lehet, hogy csak velem van a baj, mindenesetre kezdem kicsit jobban megérteni.
De mondjuk még mindig nem tudom mindegyik hangot hova rakni. Pl. van az a mélyhangú, gonosz férfihang, amelyik ontja a negativitást. Nem vágom, hogy az ki. Ki fog derülni? Vagy már az elején kiderült, csak én nem figyeltem? :D