Sid Meier's Starships
-
Kotomicuki #25 Hát, amilyen szépen, "lassan" indul a játék, olyan gyorsan be is lehet fejezni:
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Ha az ellenséges birodalom "fővárosánál" kerül legyőzésre a flottája, akkor a birodalma csatlakozik a legyőzőéhez -> pártucat, építkezős kör után néhány, mindent egy lapra feltett körrel véget lehet vetni a játéknak.
Ha több bolygón keresztül vezet odáig az út - lehetőleg egy körön belül be lehessen fejezni az egész "küldetést" - , akkor tartalékolni kell a hajók javítására is "pénzt".
Azaz, a játékegyensúly nem éppen a hosszú, fejlesztgetős-építgetős stílusnak, hanem a taktikai harcoknak kedvez, azok sikeressége a döntőbb.
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Mivel egy hajó, egy körben, csak egyszer lőhet, ezért nagyon megnő az ezt a korlátozást "feloldó" eszközök jelentősége: a torpedóké és - kisebb részben, mert az elvesztésükért komoly pontlevonás jár - a vadászoké.
Amíg létszámfölényben van az ellenség, addig próbál minél közelebb kerülni a flottádhoz, üldöz...
Az ekkor jól leterített torpedókkal iszonyatos rendet lehet vágni köztük!
Amikor létszámhátrányba kerül az ellenfél, elkezd menekülni...
A gyors hajókkal/vadászokkal - pláne, ha az aszteroidákon való átlövést megkönnyítő csoda a tiéd - könnyedén elsöpörhetőek: a hajók az orruknál a legkeményebbek és ahogy halad a beesési szög a hajtóművük felé, úgy nő a bekapott sebzésmennyiség is.
Ja, és egy jó tanács a végére:
SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!A választható technológia mindig a legdrágább legyen, mindegy, hogy mi is az!