Sid Meier's Starships
  • Kotomicuki
    #25
    Hát, amilyen szépen, "lassan" indul a játék, olyan gyorsan be is lehet fejezni:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Ha az ellenséges birodalom "fővárosánál" kerül legyőzésre a flottája, akkor a birodalma csatlakozik a legyőzőéhez -> pártucat, építkezős kör után néhány, mindent egy lapra feltett körrel véget lehet vetni a játéknak.
    Ha több bolygón keresztül vezet odáig az út - lehetőleg egy körön belül be lehessen fejezni az egész "küldetést" - , akkor tartalékolni kell a hajók javítására is "pénzt".


    Azaz, a játékegyensúly nem éppen a hosszú, fejlesztgetős-építgetős stílusnak, hanem a taktikai harcoknak kedvez, azok sikeressége a döntőbb.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Mivel egy hajó, egy körben, csak egyszer lőhet, ezért nagyon megnő az ezt a korlátozást "feloldó" eszközök jelentősége: a torpedóké és - kisebb részben, mert az elvesztésükért komoly pontlevonás jár - a vadászoké.
    Amíg létszámfölényben van az ellenség, addig próbál minél közelebb kerülni a flottádhoz, üldöz...
    Az ekkor jól leterített torpedókkal iszonyatos rendet lehet vágni köztük!
    Amikor létszámhátrányba kerül az ellenfél, elkezd menekülni...
    A gyors hajókkal/vadászokkal - pláne, ha az aszteroidákon való átlövést megkönnyítő csoda a tiéd - könnyedén elsöpörhetőek: a hajók az orruknál a legkeményebbek és ahogy halad a beesési szög a hajtóművük felé, úgy nő a bekapott sebzésmennyiség is.


    Ja, és egy jó tanács a végére:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    A választható technológia mindig a legdrágább legyen, mindegy, hogy mi is az!