Hearts of Iron 4
  • PetruZ
    #822
    A PDX fórumai alapján az arány szerintem sokkal rosszabb. A hype nagy volt az előző részek alapján és sokan úgy szálltak be, hogy most kapnak egy olyan "felújított" HoI részt, ami mentes a 3. rész idegesítő bug-jaitól (főleg a soha meg nem oldott memory leak miatti kifagyásoktól), miközben megörökli a méltán dicsőített új Clausewitz motort a CK2-től és az EU4-től (és ezek bonyolultságára szerintem nem nagyon lehet panasz). Amikor kijöttek az első videók, elég nagy volt a pofára esés a fórumokon, nem csak hc oldalról, hanem olyanoktól is, akiket megfogott a hype, de inkább viszakoztak. Ennek ellenére sokan megvették a játékot, mivel mégis csak PDX, szokásuk, hogy majd kijavítják menet közben DLC-kkel, ez van. Ez egyelőre itt nem látszik.

    Én nem mondom, hogy rossz a 4. rész, mert van valamennyi élvezeti faktora, de valóban túl casual lett. Mondjuk a 3. rész tech fejlődését a rengeteg 1-10 szintű fejlesztéssel nem vágyom, de a leadership és a nagy vonalakban vett tech gyakorlat kidobása sztem is hülyeség volt (mondjuk, amíg nem látjuk az egyelőre be sem jelentett "kémes" DLC-t, nem tudjuk, jobb lett volna-e megtartani). De mivel a komplett officer rendszert is kivették, jelenleg valóban nincs rá szükség (a 3-ban a leadership pontok és a belőlük leosztott arányok szabályozták a kémek, a kutatók, és a tisztek számát). Az, hogy a 3. rész supply rendszerét dobták, nagyon nagy piros pont nálam, szerintem az új jobb lett, bár túlságosan el van dugva ahhoz, hogy elsőre érthető legyen. Hogy az OOB kell/nem, nehéz kérdés, korábban is írtam már, hogy plusz egy köztes szintet elfogadnék, lenne jogosultsága, de jelen állapotában ez nem kivitelezhető. A diplomácia a 3-ban sztem kezelhetőbb volt és volt is értelme foglalkozni vele, itt valahogy kevésbé érdekes/fontos az önkénteseken és a lease-n kívül (de a kémes DLC ehhez biztosan hozzá fog nyúlni). A production a 4-ben sokkal jobb, átláthatóbb, az építkezéssel és a civil/katonai gyárakkal jól össze lett kötve, a 3-ban még lock-olással is rengetegszer kellett piszkálni kézzel az arányokat. Az viszont tényleg furcsa, hogy ha legyártottunk egy egységet, többé nem kell foglalkozni vele és nem kell supply-t gyártani neki, mert az valahonnan a semmiből megterem és eljut hozzá. A 3-ban azért nagyon számított, hogy mennyit használsz a fémből, energiából és olajból a supply gyártásra, különben megálltak az egységek bekerítés nélkül is.
    Lehetne még folytatni, de igazából nem fontos. A HoI3 a BICE-vel piszok erős még mindig (de a 4. részhez tartozó BICE már nagyon rossz, szerintem), ugyanúgy, mint pl. a HoI2 és a Gotterdammerung (vagy a Darkest Hour), de ezeknek évek kellettek, mire ilyenek lettek. A PDX-ről van szó, ismerjük jól, nem írnám még le őket 1 év után.