Hearts of Iron 4
  • yamato41
    #1049
    Bocsi, de NAGYOn félreérted a hadseregszervezetet. Mit kell ahhoz észben tartani? A térképen a függelmi viszonyokat gyönyörűen ábrázolja különböző színű és vastagságú vonalakkal. Pofonegyszerűen követhető az egész. Nincsen általam elképzelt szervezet. Egyetlen séma van. Ha elkészül 4 gyho, vagy 3 pcho, akkor lerakom, szervezek hozzá egy hadtestparancsnokságot. Onnantól kezdve a hadtestet csak együtt mözgatom, a szervezetéhez hozzá sem kell nyúlni, csak magát a hadtestet beosztani hadseregekbe. Már a legelején szervezek 10-12 HDS-t, 4 HDSCS-t. Ha kell, ezt mindig lehet bővíteni villám gyorsan. Nem baj, ha lassan töltődnek fel, mer az elején nem kellenek.
    Az égegyadta világon semmit sem kell a szervezetből fejben tartani. Kijelölöm a htpk-ságot, majd még egy kattintással az össze alá tartozó hadosztályt, aztán adom a parancsot a mozgásra, támadásra. Ha kell, a térképre teszek jeleket, de általában tökfeleleges, mert nem bonyolult azt a néhány támadási irányt. A nyugati fronton a legritkább esetben lehet katlanozni, a franciákat/angolokat simány visszanyomva győzni lehet, a ruszkik esetében pedig az adott frontvonal-helyzetből kiindulva kell meghatározni a támadási irányokat. Egyszerre egyetlen hatalmas katlan a célom, ahova bezárom a teljes erejének harmadát/negyedét, amjd felmorzsolom. Aztán előre, amíg meg nem sziárdítja a frontot. Még egyszer ugyanez, aztán már olyan mélyen vagyok bent, hogy nem tudja tartani a frontot frontális nyomásra sem. Közben pedig egy-két kisebb katlanban is lehet őket morzsolni.
    Ne már hogy egy buta AI döntse el, hogy a páncélosékem milyen erőből áll, hogyan biztosítom a szárnyait, a katlan felmorzsolását, az egyégek elosztását a fronton stb.
    Továbbra is tartom, hogy a HoI sva-borsa a hadművelei művészet, a többi csak ennek a hátterét adja. Pont ennek az élményét vette el a paradox a 4-ben. Nem hiába lett méretes bukta nekik.