Strategic Planetary Defence Simulator
  • Shiwo
    #14
    noh, játszogattam a játékkal, összefoglalnám az eddigi véleményem, csak hogy legyen élet a topikban, meg legyen miért leminuszolni (:

    játszottam az eredeti X-Com 1/2/3-mal, az UFO:ET-vel és az új X-Com-mal is
    (illetve az After-széria első részével valamennyit, de azt nem keverném ide..)

    Grafika általánosságban:
    - alapvetően nem rossz, érdekes ez a képregényes (vagy minek fogalmazzam) képvilág
    - de zavar, hogy az X-Com 3-hoz hasonlóan picik a figurák
    - persze anyagi okoknál fogva is az új X-Com az etalon, de számomra valahogy az UFO:ET is szebbnek tűnt, pedig az 7 éves játék, és szintén kis költségvetésű

    Geoscape :
    - a térkép tetszik, az se baj, hogy nem földgömb, csak nem értem, hogy miért kellett bele a SZU..
    - lehet én vagyok a hülye meg a vak, de mire a "Build New Base"-t kiszúrtam... lehetett volna valami látványosabb ikonja vagy nem tom..
    - hogy a vadászgépeket lehet irányítgatni, az nekem szimpatikus, és gyors harc is van, hogy a szoti ellenféllel ne tököljön az ember...

    Base Management :
    - ez egész jó lett, max itt a rotate-et betenném görgőre is

    Research / Workshop :
    - egyszerű, letisztult, egész használható
    - tetszik, hogy nem kell minden szirszart külön kikutatni (pl az idegen hullát) illetve bizonyos fejlesztésnél (medpack - advanced medpack) nem kell egyesével lecserélni, automatikusan lecserélődik)

    Soldier Equipment / Barracks:
    - szerintem ezt simán össze is lehetett volna vonni, a Barracks-ot minimális esetben használom
    - EQ-s rész oké, sok dolog elérhető egy helyen, a Role-hoz rendelt felszerelés kifejezetten tetszik, csak azt nem értem, ha a fegyvernél működik, hogy pl a puskára ráhúzom a lézerpuskát akkor lecseréli, miért nem működik ugyan ez a tölténnyel...
    - ami nem tetszik, vagy legalábbis nem jöttem rá a trükkjére, hogy a katonák sorrendjét mi módon lehetne változtatni

    Vehicle Eq:
    - Erre nem tudok mit mondani, sose szerettem a járműveket, mert nem fejlődnek (jut eszembe, ennyi erővel a vadászgép-pilóták is fejlődhetnének...), nem is építettem ilyet

    Aircraft Eq:
    - A vadászgéprész egyszerű, használható, korrektnek tűnik ennyi játék után
    - Pirospont azért, mert a szállítóhajón beállítható, hogy ki hol áll

    Xenopedia:
    - egész jó, az al-kutatásokat automatikusan kinyitja-becsukja, ami kényelmes, max a betűméretet érzem én picinek, meresztgetnem kell a szemeim

    Harc:
    - szállítóból oldalt is ki lehet szállni, nem csak hátul a rámpán, az kifejezetten tetszik
    - autosave van, bár csak 1 (nem emlékszem már, mely körökre osztott játékban használt ciklikusan 3 különböző automentést, nah, azt nagyon bírtam.. tán a HoMM3 volt..)
    - Quicksave nincs ? :( :( :(
    - úgy még nem nyertem, hogy elfoglaltam az UFO-t és tartottam 5 körig, de tetszetős, hogy nem feltétlen kell felforgatni az egész pályát az idegenek után, hanem ilyen módon is lehet győzedelmeskedni...
    - megadható, hogy ne engedje elhasználni az összes mozgáspontot, ami jó, viszont ha shiftet nyomva mégis lemozgom a maradékot, akkor elfelejti és állítható be újra.. továbbá harcról harcra sem jegyzi meg.. de hogy nem adható meg, hogy a lövés mellett a féltérdelésre is legyen ideje, az különösen fájó pont
    - miért nincs se zoom, se térkép harc közben ? :( se rotate.. volt, hogy percekig nem szúrtam ki, hová is tűnt a fal mögött az idegen, akire elvileg rálátott a katonám...
    - gránátdobás költsége horribilis.. most oké, hogy a gépágyút két kézzel kell fogni, és mellette macerás a dolog, de egy puskával a lövés bár két kezes, viszont egy kézzel el lehet engedni addig, hogy az ember lekapja az övéről a gránátot és eldobja.. így nem igazán használom őket... de a nehéz gépágyú is sok pont, gyakorlatilag abban a körben nem is tud mozogni, amelyben lőni akar..
    - viszont a találati esély, az kiakasztó.. 4-5 mezőnél távolabbról még a sniperrel sincs reális esély eltalálni az ellenfelet.. de olyan is volt, hogy közvetlen közelre, gugolva volt 70% sörétessel... de még így is a legjobb taktikának az jött be, hogy lerohanni az ellenfelet, minél közelebb jutni hozzá és agyonlőni..(az új X-Com meg a ló túloldalára esett át.. ott sokszor 90%-os találati esélyt írt, de ugyanúgy mellélőtt...)

    egyelőre ennyi...