#14
A legnagyobb gond talán, hogy nincs szakirányosodás, nincs szakirányonkénti elit ... lényegében nincs szakmai közösségi élet.
Képeznek egy általánosan semmihez sem értő embert. És? Aki mindenhez ért, az valójában semmihez sem ért tartja a mondás, és ez az IT-ban tökéletesen igaz.
Egy adatbázis specialista, aki tényleg az, attól pedig ne várják el hogy DX10-et, meg cisco vizsga ... az legyen annak a területnek a specialistája.
Vagyunk páran akik tényleg, évtizedek alatt számos terület specialistái lettünk, így egymagunk képesek vagyunk full struktúrák felhúzására nulláról ... tipikusan vezető fejlesztő alapanyag. De ilyenből országosan van talán 1-200.
Mindig jót nevetek, amikor azt olvasom ilyen szakembert keresnek pl adatbázis szakembernek meg egyszerű kódolónak. Micsoda pazarlás.
Talán már a (szakközép)iskolákban is tanítani kellene egy normálisan szervezett fejlesztés, fejlesztő osztály, csoport felépítését, architektúráját (igen fontos lenne a szakközepek fejlesztése ilyen téren ráadásul, mert 10x annyit ér, mint az egyetem).
Így aztán nálam a felvételinél a diploma nem előny. Inkább a (1-2) diplomás semmirekellő helyett a tényleg hobbi szinten is ezt űző, gondolkodni és fejlődni képes szakit veszem fel. Mert vele lehet dolgozni, mert akar.