• teddybear
    #78
    Amúgy az elektromos autók hatásfok-számításánál rendre kihagyják a távvezetékek veszteségeit(le és feltranszformálás, vezetékveszteség, stb.) és azt is, hogy semmilyen akku sem 100%-os hatásfokú. Azaz több energia kell a feltöltéséhez, mint amennyit ki lehet nyerni belőle.

    Aztán a villanymotor hatásfokát is el szokás túlozni. A 90% körüli ugyanis a MW nagyságrendű motorokra jellemző, egy 7,5 kW-os soros, kefés egyenáramú autómotor csak 80% körüli hatékonyságú.
    Ne olyan rég volt a TotalCar-ban egy cikk a Tesla kocsikról, amiben leírták, hogy nem igazán olyan rózsaszínű ám a kocsi használat közben, mint festik. A menettulajdonságokkal nincs is baj, de a hatótáv sokkal kisebb, mint a gyári adatokban, pláne ha az ember hajlamos odalépni a gáznak. Meg az éjjeli világítás is, meg a légkondi nappal alaposan le tudja szívni az akkut.

    Egyébként a hibridnél is elegánsan el szoktak feledkezni az akku éjszakai töltéséről, pedig az kell. Az is pénzbe kerül, nem is kevésbe. De nem szokták beleszámolni a fogyasztásba, pedig az első 15-20 kilométert azzal teszi meg a kocsi, csak utána kapcsol be a motor.