#37
Na azért ne essünk hasra attól, hogy most mindenki nyugati kocsival jár.
A keleti kocsik, mondjuk egy Szamara/Favorit talán 10 éves lemaradásban voltak akkor a nyugati kocsikhoz képest. Ma meg az autók átlagéletkora kb 15 év.
Tehát?
Szal úgy tűnik, hogy az öreg, viszonylag olcsó keleti kocsikat, cseréltük le öreg olcsó nyugatiakra.
Aztán a saját mezőgazdasági termékek szaréhúgyér kaphatók voltak (nem is volt gond az iskola étkeztetés meg ilyenek, nem éheztek az emberek), ma meg drágább az alma, mint a banán. Az országot meg elárasztották az agyondotált nyugat-európai mezőgazdasági, élelmiszer ipari termékek. Akkor a mezőgazdaságból vették ki a pénzt, hogy az ipart/szolgáltatást támogassák, mert sokkal termelékenyebb volt és profitot termelt, ma viszont nálunk is rendesen támogatják. Csak ugye a nyugati piacról mi ki vagyunk csukva, a keletit meg elbaxtuk.
Környezet folyamatosan amortizálódik, csak nézzünk meg ma egy városképet. Tehát lehet, hogy nominálisan többet keresnek az emberek, számítva talán magasabb az átlag életszínvonal. Csak az életminőség xarabb.
A kütyükről meg annyit, hogy ma már a vietnámi paraszt övén is ott fityeg a mobiltelcsi, miközben a rizst ülteti. Ebből nem indulnék ki.
Szal a helyzet más lett, hogy jobb lenne azt nem feltétlenül mondanám. Demográfiai mutatók tekintetében is egyértelműen csúszunk lefelé. Szakemberek szerint is a globalizáció egyértelmű vesztesei közé tartozunk.
De pl Kádárt ma már nyíltan szidhatjuk az utcán, amit akkor nem tehettünk meg. Szal nagyobb a szabadság.
XD