• NEXUS6
    #22
    Nézzük pl az európai emissziós normákat, amitől mindenki agyfaszt kap. A benzines motor haldoklik, mert szinte képtelenség ilyen normáknak megfelelő motort gyártani. Ellenben a dízel virágzik, mert valahogy Európában kicsit lazábban veszik a dízeles emissziós normákat. Persze mert az európai gyártók viszonylag jók a dízel technológiában!
    Vagy is az egész gyakorlatilag nem szól másról, mint hogy az európai, olcsóbban előállítható, valójában gyengébb technológiát képviselő dízeles kocsikat adjuk drágán a belső piacon a fogyasztóknak, akik a remélt alacsonyabb fogyasztás miatt aztán inkább meg is veszik, mint pl a japánt. Ők pl szegénykeverékes benzines motorral próbálkoznak, de mind az amcsik, mind az európaiak fricskát mutatnak nekik, mert nem hajlandók az itt eladott benzinben alacsonyabb kéntartalmat meghatározni. A kén viszont kicsinálja a szegénykeverékes benzinmotor NOX katalizátorát.

    Nem mellesleg a russzki olaj elég magas kéntartalmú, és ahogy tudom az angolok/norvégok is ilyet vesznek, miközben a saját alacsony kéntartalmú olajukat másnak jópénzért eledják. Szal azért ebből már sejthető, hogy menyire fognak az európaiak pl a Krím miatt összeveszni a macival.

    Ez az egész egy ugyanolyan nagytőkés keverés, mint ami mindíg is jellemezte a világgazdaságot, és ebben csak eszköz ez a környezetvédelmi vallás.

    Szerintem.