
Mount & Blade II: BannerLord
-
#17
A Warbandben és általában az M&B-ben bár jellegzetes kultúrákból merítettek a frakcióknál, nem adtak nagyívű háttérsztorit a játéknak, hogy a játékosok maguk töltsék ki a fantáziájukkal a réseket. Most is marad a sandbox-jelleg, de némileg több hátteret adnak a népeknek.
A Bannerlord 200 évvel játszódik a Warband előtt, amikor a Calradiai Birodalom elkezdett széthullani előbb törzsi szövetségekre, majd utódállamokra (erre ugye bőven utalt a Warband sztorija is), hasonlóan a Nyugatrómai Birodalom elhullásához és a kora-középkori államszerveződések kialakulásához. Ebbe kapcsolódik bele a játékos, akár a Birodalom, akár valamely állam oldalán. Ezen analógia alapján a Bannerlord fegyverei, ruhái, építészete is az i.sz. 600-1100 körüli időszakból merítenek ihletet, nem pedig a [Warband-féle] 13. századból.
Ott vannak pl. a vlandiánok [angolban Vlandians, megpróbálok valamiféle fonetikus átírást követni], egy törzs, melynek a főnökei feudális urakká lettek és híresek a nehézlovasságukról.
Aztán a szturgiaiak [sturgians], akik az északi erdős területeket népesítették be és fejsze-, valamint kardforgató gyalogságként jeleskednek.
Az aszerájok [aserai]a cserjés vidékeket és a sivatagi oázisokat birtokolják délen, mind gyalog-, mind lovon jól küzdenek.
A huzájtok [khuzaits] tipikus sztyeppi kultúra, mely meghódította a keleti kereskedővárosokat, nagyban támaszkodnak a lovasíjászaikra.
A battániaiak, erdei életmódjukból kifolyólag halálosak a gerilla-hadviselésben, akár nyílzáporral aknázzák azt ki, akár a fák közül kicsapó üvöltő rohammal.
A Birodalom pedig generációkat töltött az összfegyvernemi hadászat csiszolásával, így katafraktok [nehéz, vértes lovasság], lándzsás formációk és íjászok egyaránt megjelennek a csataterein.
A Taleworlds megpróbál több ízt adni ezeknek a frakcióknak, mint volt nekik a Warband-ben. Több klánra fognak tagozódni, amik saját prioritásokkal bírnak és rivalizálnak is. A lordok személyisége összetettebb lesz. Lesznek apróbb frakciók is, törvényenkívüliek és zsoldoscsapatok.
Maga a felállás megközelítése is enyhén más lesz viszont, mivel a fejlesztők megpróbálják megragadni egy birodalom összeomlását, ahol gyakran erősebb a bűnbakkeresés és fejetlenség, mint az összetartás. A Birodalom lényegében a polgárháború szélén vergődik, az uralkodó elit nem képes egyöntetű választ adni a hatalmi súlypontok eltolódására. Ebben a környezetben a játék eleje egyfajta félig scriptelt bevezető lesz, hogy a játékos képbe kerülhessen a különböző frakciókkal, kapcsolatba kerülhessen bizonyos személyiségekkel [bár ugye valami hasonló a Warbandben is volt, csak gondolom, más léptékkel és lényeggel]. A bevezető küldetéseket követően a játék visszatér teljesen sandbox-módba, de az átalakított és kibővített NPC-, és küldetésrendszerek remélhetőleg azt jelentik, hogy ez a sandbox játékmenet is bőséges "sztorit" képes szállítani.