A biztonság és védelempolitika aktuális kérdései
  • xpek55
    #462
    Kedves fórumtársak!

    Magam ebben a témában csak egy laikus vagyok, aki inkább figyeli csak az eseményeket, de szeretném megosztani nézőpontomat ezzel az ukrán dologgal is kapcsolatosan.

    Két részre bontva a dolgot.

    Magam már évek óta foglalkozom hobbiból ezzel, hogy figyelem itt-ott kicsit az országokat és azok belügyeit. Mi van ott és esetleg mi változhat meg benne. Hát idáig az közös ezekben a dolgokban, hogy a mai "gyors" világban bármi megváltozhat. Hiába gondolja azt az ember, hogy ez "kőbe" van vésve. Még sincs. :D

    Magam nagyon sok dolgot olvasgattam a történelemről, de számomra azaz igazság, hogy a történelem szálai túlságosan hosszúak és szövevényesek ahhoz, hogy bármilyen ténylegesen igaz/korrekt álláspontot fellehessen vonultatni velük kapcsolatban, ami nem nagyon mentes az elfogultságtól.

    Magam csak egy nagyon egyszerű nézőpont halmazt kívánok most itt megosztani egyrészt. Van most tegyük fel két eltérő nézőpont. Idáig nagyon könnyű a képlet. Most itt a két nézőpont vagy nekimegy egymásnak, vagy elfogadják egymás létét és élnek tovább békében.

    No, de hogy picit érdekesebbé tegyem a figurát. Felbukkan egy harmadik nézőpont is, ami által már bonyolódik a képlet. Na most itt már sokkal több lehetőség van, hogy mit lehet tennie a három félnek. Itt is már bejöhet egy olyan dolog, amit itt most csak nevezzünk összejátszásnak. Magam ezt most így hívom.

    Ez a három fél már nagyobb méretekben képes gondolkodni, ha összefog. Vagy esetleg kiütik az egyiket és a másik kettő marad csak nyeregben.

    Vagy csak egy maradhat elven. De már olyan dolog, amivel találkoztam a történelem folyamán nem egyszer. Ez pedig sajnos jellemző a mai világban is kissé.