• NEXUS6
    #8
    Tökéletesen egyetértek azzal, hogy ne üljön piásan, fáradtan, drogosan az ember kocsiba. De pl a kedvenceim a román kamionsöfőrök általában, nem piásak. A tahó béemvételepjárós szintén nem piás, csak az hogy akkora láda van a lába között, mint egy repülőgépanyahajó akkora adrenalin löketet ad neki, hogy sérthetetlennek érzi magát, a többiek meg lesznek szíversek féreállni.

    Namost nem csak az nem tudható, hogyhány fáradt, begyógyszerezett, érzelmileg labilis vezetésből nem lett baleset, hanem az sem hogy hány ittas vezetésből nem lett. Ettől kezdve az egész statisztika egy átverés.

    A KSH adatok szerint azonban ittas vezetés miatt kb a balesetek 10% okolható, helyesebben merül fel (nem kevés, de a felerészük a bicajos/kismotoros kocsmából, szülinapi partiról hazainduló emberek teszik ki, szal autósnál kb 5%).
    Azonban a balesetek kb 30%-a gyorshajtás (jellemzően ez ugye autós műfaj), szintén kb ennyi a szabálytalan irányváltás (indexről - nem a portálról - egyre többen leszoknak ugye), 20% körül elsőbbség meg nem adása (nagycskocsival minden belefér,Gizike meg divatból a másik kezén hordja az óráját, szal jobbkézszabály betartására esélye sincs).

    A személyi sérülések 60%-át személygépkocsik okozzák.,Ami azt jelenti előbbiek szerint, még ha átfedések is vannak a kategóriák között, akkor is valószínűbb, hogy egy teljesen józan életű fitneszbajnok vega kiscsaj a szuzukijával balról neked repeszt ezerrel, minthogy az öreg alkesz Bélabá az öreg Ladájával rongyol beléd.

    Szal értem én, hogy csökkenteni kell a piás vezetők számát, de annak ellenére hogy ez kapja a legnagyobb sajtót, messze nem ez a legnagyobb tényező!