• Evoluti0N
    #198
    Nem is szabad túl jónak lennie az AI-nak, mert az embereknek csak elmenne a kedve a játszástól. Most képzeld el, hogy olyan okos lenne, mint egy ember, és emellett még egy Alien képességeivel is fel lenne ruházva. Képtelenség volna végigjátszani. Nem rég olvastam egy cikket, ahol fejlesztők beszéltek a túl intelligens AI veszélyeiről (nem az Alien fejlesztői és nem az Alien játékról, hanem úgy általában). Azt mondták, hogy nem szabad túl jó AI-t programozni a játékba, mert azt tapasztalták, hogy sok játékos rögtön "lecsíterezi" a játékot. Olyan példát mondtak, hogy mondjuk sokszor megfigyelték, hogy ha több ellenséges karakter összedolgozik, és némelyikük a játékosok háta mögé kerül, akkor sok játékos rögtön fel van háborodva, hogy biztos mögéjük spawnolta az ellenségeket a "csíter játék". Egyszerűen túlságosan le vannak foglalva azzal, hogy a többi ellenséget figyeljék és észre se veszik, amikor néhány mögéjük lopódzik. Szóval meg kell találni az egészséges egyensúly a jó AI és a játszhatóság között. Most képzeld el, hogy játszol egy játékot és szembetalálod magad 5-10 ember intelligensségű AI-val (persze tudom, hogy olyant még nem tudnának csinálni, de tegyük fel). Ez kb. olyan lenne, mintha multiban egyedül játszaná egy csomó másik játékos ellen. Sőt, talán még jobban össze is dolgoznának, mint egy random valós emberi csapat. Teljesen elvenné az élvezeti faktort. Maximum úgy lehetne megoldani, hogy brutálisan sok élete legyen a te karakterednek, az ellenségnek pedig kevés. Szóval a buta AI a jó AI, de azért ne legyen túl buta se.