• Molnibalage
    #32
    Ajánlom Háy György könyveit. Légikatasztrófák terén meg alapű ez. Van kétkötetes formája is.

    Nincs végtelen mennyiségű backup. Az Airbus gépeken három független hidraulika rendszer van. (Bár minimális átfedés van asszem az utility rész miatt, de ennyire nem ismerem így fejből ezeket.)

    A hidraulika kiesése szinte minden olyan gép elvesztését jelenti ahol ez van, mert okkal van a pilótánál nagyobb erőkifejtő beépítve. Viszont logikailag hogyan jön ez a számítógép és mecha kapcsolathoz? Ha pl. egy bomba vagy az iraki meglőtt géphez hasonlóan elmegy a teljes hidraulika, akkor tökmindegy, hogy milyen a vezérlőrendszer, akkor ott szinte csak a csoda segíthet, csak asszimetrikius tolóerő és a sebességből adódó felhajtóerő eltéréssel lehet kormányozni.

    Minden automatikának van pontossága. Nézd meg az elkülönítési magasságokat 30+ éve és nézd meg ma. Van ahol, negyedakkora (!) érték van, mint akkor. Egy rendszernek is van minősége.