josIP#30
Elkezdheted Ádám és Évától is, szeretek olvasni és a téma is érdekel.
Amúgy amit leírtam, azok egy régebben tanult tárgyamból megmaradt dolgok amikre lehet hogy már rosszul emlékszem, másrészt lehet hogy itt nem relevánsak mivel inkább kisméretű gépek és UAV-k repülésszabályozásáról volt szó, az is irányítástchnikai szemszögből (mozgási egyenletek, átviteli függvények és stabilizáló rendszerek)
Utánaolvasgattam, amit biztosan elírtam az hogy fly-by-wire-nél nincs hidraulika. Van biza, csak csak a kompjúter vezérli.
1, Persze tudom hogy van végtelen mennyiségű backup, az elektronika azt hiszem 4szeresen redundáns és ha mind lehal, a kormányszervek és a szervo között még van mechanikus kapcsolat (direct law) így ha a hidraulika működik (ami szintén biztosan redundáns), a gép vezethető marad.
2, Azt viszont fenntartom, hogy a kezelőszervek és a lapátok között nincs mechanikus kapcsolat. Tehát ha minden hidraulika megszűnik, akkor a gép leesik.
Autópilóta: bocs, kicsit összemostam az irányító és stabilizáló rendszereket.
1912-ben már volt magasság és irányszögtartó automatika, nem hiszem hogy azt 40 évvel később kispórolták volna a nagygépekből, illetve bár nem tudom, de valószínűnek tartom hogy különböző csillapításokkal is tele voltak.
Itt a modern robotpilóta alatt azt értem, hogy nemcsak adott értékeket tud tartani, hanem megadott függvények szerint képes módosítani a repülést és lekövetni egy előre megadott útvonalat.