• solti
    #17
    josip: nem igazán tudok kereskedelmi pilóta nélküli repülésről... 1-2 átalakított géppel már próbálkoznak, de nagyon ritka, és jogilag is problémás (hiba esetén ki a felelős? kódoló? tesztelő? manager? stb). Olyan van, hogy full automata minden, de a pilóta ott van. És legyen is ott, és legyen belőle kettő. Gépek elromolhatnak, és el is romlanak. Tény, hogy gyakoribb az emberi hiba sokkal. De pl az AirFrance gép esetén tudtommal a gépek se teljesen egyértelmű jelzéseket adtak, mert egyszerűen nem volt felkészítve a computer arra, hogy ilyen repülési helyzet adódhat. Szóval azért annyira nem egyszerű dolog.
    Buran esetén meg sok szempontból könnyebb dolguk volt, hisz nem volt rajta személyzet, tudták a tervezésnél hova kell leszállni, nem volt zsúfolt légtér stb.
    (egyébként meg érdekes gondolat, de egy automata rendszer mindig csak a rendszer előre rögzített tűréshatáráig megy el, míg egy pilóta tágíthatja vészhelyzet esetén ezeket... persze fly-by-wire-nél már nem annyira egyértelmű... (ez egy érv egyébként a távoli vezetés ellen is...)