Shiny Copperpot#8
"LogMeIn, Prezi, uStream egyik se magyar cég már - miért nem?"
Szerintem két oka van: az egyik a befektetések gyakorlata. Ahonnan a pénz jön, ott feltételeket szabnak. A legtöbb pénz ilyesmire amerikai befektetési alapoktól jön, ahol alapfeltétel szokott lenni az amerikai (USA-beli) cég, csak annak adnak lét.
A másik ok ugyanaz, ami a következő kérdésre a válasz.
"Elmondjam mi kell ahhoz, hogy Magyarországon több sikeres startup legyen?"
Azon kívül amit leírtál, a legfontosabb kimaradt: a piac. Egyszerűen egy komolyabb ötlet teszteléséhez(!) is kicsi lehet a teljes magyar felvevőpiac egy iparágban. Sőt, még a fogyasztói piac se túl nagy, kis túlzással azt is lehet mondani, hogy egy étteremnél többre ezen a piacon nincs is igény. Szóval, egyáltalán nem biztos, hogy ilyen direkt módszerekkel komoly eredményt lehet elérni. Indirekt módszerekkel, a piac kiszélesítésével, a piacra jutás könnyítésével és szigorú de következetes iparági szabályozással szerintem sokkal többet lehetne tenni az itthoni startupokért (magyarul mondjuk induló vállalkozásokért... bár ez jellemzően csak a pre-seed és a seed fázisra igaz, későbbre már szokott lenni működő cég).