#1
Már elnézést, de az egész ötlet nevetséges, kereskedelmi gépeken egyenesen haszontalan.
Az automatikus leszálló rendszerek pontosan azért működnek rádióelektronikai helymeghatározással, hogy pocsék időben is működjenek. Hajadra keneted a full VFR körülményeket igénylő rendszeredet, amikor minden fakezű pilótának le kell tudni szállnia, mert ez a minimum...
Ha csak a pályát takarja el a talajmenti köd szart sem ér az egész, pedig ez még igen messze van a rossz időtől...
Kisgépeken lehetne alkalmazni, de az a hobbipilóta, aki meg nem tud leszállni, az inkább ne repüljön, mert másokat veszélyzetet. A másik fele, hogy a kisgépek nagyrészén nem lenne mivel összekötni a rendszert, mert semmiféle komoly robotpilóta nincs bennük vagy tényleg semmilyen. Fogad a botom fiam és told neki elven működnek.
A kisgépek meg jellemzően olyan repterekről is üzemelhetnek, ahol a kifutópályát az emberi szem könnyen belövi, de a technika nem. Ilyenek a füves és sivatagi jellegű repterek, ahol kemény talaj és homok/por van.
Ez az tipikus erőteltése annak, hogy a "természet biztosan tudja/okosabb". Frászt. Attól, mert egy méhnek megfelel, attól egy repülőgépnek nem. Vagy akkor teszteljék a méheket úgy, hogy olyan füstbbe és ködbe burkolják a célpontot, hogy 1 cm-re látni. Aztán rájönnek, hogy ez mennyire szar ötlet...