• Macropus Rufus
    #28
    "A 10-15re gyorsulást még mindig nem tudom elképzelni anélkül hogy ne hallanám felnyikkanni a kerekeket. "
    miért kellene nyikkania? 1-es alapjáraton a kocsim 5-6km/h-val megy. Egy picike gáz és már 10km-en vagyok egy picivel több és 15-el megyek. A motor fodulata nem éri el az 1500-at sem. Miért is kellen nyikkania???

    Sajnos ha a 10-el meglökött 30 éves teste is ugyan azt a pályát járja be mint az idős nőé, akkor neki is a feje a patkán fog landolni, jő eséllyel halott lesz.
    (kiszámolható, hogy a feje milyen gyorsan és erővel csapódik a patkába)

    10km/h-nál sem pici erők ébrednek. Számold ki a kocsid mozgási energiáját 10km/h-ra. Ezt kell elnyelnie a testnek.

    Ami meg a véletleneket illeti: a gyalogos gázolásoknál a fejsérűlés szinte kötelező jelleggel megjelenik, és az esetek nagyrészében a kocsi szélvédője adja az ívet a fejnek. A szélvédő a becsapódó testhez képest eléggé komoly szöget zár be -> komoly sérülés. De mind1 is. Ezen nem fogunk vitázni. ;)