• Sir Quno Jedi
    #20
    A robot nem tudja, hogy gyerekek jászanak az út szélén, mert neki azok nem gyerekek és nem játszanak, csak mozgó akadályok. Ha a kocsi lépésre lassítana mindenhol ahol méterekre az út szélétől KIFELÉ puhatestűeket érzékel, akkor gyakorlatilag városban nem lehetne csak lépésben közlekedni, még a hetvenes utakon is, ugyanis ezrével tobzódnak az emberek az út mellett. Sokuk nem rest és még a padkára is kiáll, vagy ott megy (meg belép az útra).

    Ha azonban a kocsi 50-70-nel megy városban, amennyivel az út megengedi, mert neki van zöld teszemazt, akkor gond nélkül bárkit elüt, aki féktávon belül lelép. Nincs köztes megoldás. Esetleg annyi engedménnyel, hogy ha valaki nagy sebességgel (pl. futva, kerékpárral) kereszteb jön az aúton kívülről, akkor azért lassít, tuti ami fix. Ez is gáz egy folyamatos közlekedésben, de extrém esetkeben talán megment valakit. Az ember ugyanis mérlegel, hogy SZERINTE be fog jönni elé az illető, avagy senem, annak ellenére, hogy nem neki van elsőbbsége. ÉS az ember is vagy jó döntést hoz, vagy rosszat. Azonban ha a kocsi mindig a worst case-re készül, akkor minden esetben satura fékez, ha ilyet tapasztal és elég kényelmetlen úgy közelekdni, hogy félpercenként kiesel a szélvédőn, mert vészfékezés van téves riasztás miatt.

    A kocsinak muszáj azt feltételeznie, hogy mások is igyekeznek szabályosan közelekedni és ebből kifolyólag "kockáztatnia" kell, vagy különben sosem lesz használható eszköz. Ismerős a mazsola probléma, aki nem mer elindulni, kiállni, bekanyarodni, besorolni és kb. semmit sem és 10-zel poroszkál a belvárosi utcákon, jobbkezeseknél meg megáll akkor is, ha neki van előnye. Ez azért van, mert az ember is bizonytalan ilyen helyzetekben, csak vesz egy nagy levegőt és belevág, reménykedve benne, hogy mások nem nyírják ki, mert betartják a szabályokat.