• Papichulo
    #23
    Most bele lehet kotni a szemantikaba, hogy a "hirdetes" a reklam szinonimaja, meg gondolom nekik is van marketing osztalyuk, ami ugyanugy penzbe kerul, ergo kell rendelkezniuk nem nullas marketing budzsevel is, de ez most lenyegtelen...

    Az pedig, h a termékek fele marketingre megy onnan van, hogy ezen a területen dolgozok.

    Anekdotalis bizonyitek... valami forras a nagyobb piaci szereplokrol jobb lett volna, de akkor szamoljunk:

    iPhone 5 BOM+gyartas = $207
    Apple 2013/1 FQ (iPhone eladasok) = 47.8mil

    Ha csak azt vesszuk, hogy ugyanannyit koltenek gyartasra, mint marketingre (bar szerintem te az eladasi ar felere gondoltal), akkor - a te logikad szerint - az jon ki, hogy ebben a negyedevben kizarolag az iPhone marketingjere kozel $1mrd-ot koltottek.

    A valosag ellenben az, hogy egesz evben, az osszes termekukre koltottek ennyit