Space Engineers

Katt a képre
  • RJoco
    #1053
    Lehet mindenki épít még. Vagy várja, hogy más felrakjon valamit és utána ő abból már ötleteket tud meríteni.
    Én még építem és nem is biztos, hogy kész lesz addigra, de igyekszem. Még fegyverzet kell rá, híd és néhány pilótafülke.

    Most oldottam meg ezt a levegő kiáramlási gondot. Bár a szél nem látszik, pedig a grafika nincs minimumon. És a jetpack a széllökés hatására kapcsol be. Viszont nem mindegy, hogy mekkora területen szökik a levegő. A rámpánál nem nagy a lökés. Viszont mikor kettévágtam a hajót és kiszedtem belőle egy jó nagy darabot, akkor a kinyitott reaktorterem ajtaján olyan lökést kaptam, hogy eléggé elrepültem.
    Szóval a megoldás, amit lehet, hogy @Supertrabi script-be is tudna foglalni nekem.
    2 időzítő kell a rámpa nyitásához. Az elsőben lekapcsolom a befújó ventilátort, és bekapcsolom az elszívó ventilátort (ezt a részt nem is jól csináltam meg..., de ennek így kell mennie majd) valamint becsukom a hajóba nyíló ajtót (ha nem tettem volna meg). És indítom vele a 2. időzítőt, ami leengedi a rámpát, kinyitja a külső ajtót és lekapcsolja a belső ajtót, hogy azt véletlenül se nyissa ki senki. Még be lehetne rakni piros, meg zöld lámpákat, de a ventilátorokon a jelzés is elég lehet. Script-be viszont azért jó lenne beleírni.
    A hajóba való visszajutáshoz elég 1 időzítő is. Ez becsukja a rámpát, majd a külső ajtót, bekapcsolja a befújó ventilátort és lekapcsolja az elszívót. Valamint bekapcsolja a belső ajtót.
    Script-ben lehet 'ha' elágazást csinálni és, ha bele lehet írni, hogy amikor a ventilátor érzékeli, hogy megfelelő a nyomás, akkor kinyitja a hajóba vezető ajtót. Így nem nekem kell manuálisan.
    Ha ez a nyomás érzékelés megoldható úgy is, hogy azt érzékelje, amikor elment és akkor nyissa ki a külső ajtót, az még jobb lenne.
    A 2. időzítő 10 másodperces késleltetése éppen, hogy csak jó. Majd még növelnem kell az időt.
    Mivel itt egyszeri futásokról van szó, nem kellene időzítő, elég lenne mindig lefuttatni a programozható blokkban a programot.
    Az sem lenne rossz, ha lehetne olyan scriptet írni, ami érzékeli az összes ventilátort és, ha valahol szökik a levegő, akkor minden ajtót becsuk, így védve a hajó legénységét. Persze ehhez már folyamatosan futó időzítő is kell.

    Volt ma egy érdekes és kellemetlen tapasztalatom.
    A futóműveket pistonokra raktam, így a hajó aljáig felhúzhatóak. Az egyszerűbb kapcsolhatóság érdekében automatára állítottam őket. És most belegondolva lehet, hogy nem is a számát kellett volna nyomnom, hanem a 'P' betűt.
    Mikor nyomtam a számot, megnyomtam a piston fordító gombját, hogy felhúzza. Ehelyett a hajót húzta az állomáshoz. Ez még nem is lett volna gond, de felszálláskor már megint eldurrant az egyik nagy hajtómű, aminek következtében megsemmisült a rámpa és a rámpát tartó összes blokk. Körülöttük meg sok volt a sérült blokk.