11375847381401621903.jpgHivatalos oldal | Magyar rajongói oldal | Fontos infók kezdőknek!| Tutoriálok | GYIK | War Thunder: Air Forces topik
A másokkal való személyeskedés, a provokálás, kötekedés, illetve az alpári nyelvezet, káromkodás a fórumon nem megengedett, ezért külön figyelmeztetés nélkül büntetőpontokkal, bannal jutalmazzuk!
  • davidbog
    #23888
    Amit Brenor írt speciálian az AMX-13/Sk-105 kürassierrre igaz. (Amúgy az index.hu - HARCKOCSI- ÉS TANKMÁNIÁSOK!!! topik hszé-ből idézett.)

    Általánosságban pont előnye, a löveg töltésének az egyszerűsége. Mivel a löveg fixen van beépítve és a torony felső részével együtt mozog könnyen lehet hozzá automata töltőberendezést tervezni. Csak fixen a löveg mögé kell rakni. Hagyományos toronyban a löveg fel-le tud mozogni, és általában csak egy bizonyos löveg szögállásnál lehet újratölteni, mondjuk 2°. Ha a célponthoz 5°-os szögben áll a löveg, akkor az automata töltéskor le kell ereszteni 2°-ra a löveget betölti a töltő, majd újra 5°-ra emelkedik a löveg. Ehhez bonyolultabb mechanika kell mintha csak fixen be van építve a löveg és a töltőberendezés is. Ezért az összes oszcilláló tornyos harckocsi (AMX-13-asok, AMX-50-esek, T69, T57, T54E1, T58) mind automata/félautomata töltőberendezéssel volt ellátva és iszonyatosan nagy tűzgyorsaságokat tudtak produkálni. Igaz hogy ha félautomata akkor a tár újratöltése hosszú és nehézkes feladat volt, a teljesen automata berendezésnél ez a hátrány kiesik.
    Hátránya hogy a torony nem páncélozható erősen. Mert minél nagyobb a torony vastagsága annál nagyobb a tömege is. És mivel a löveggel együtt az egész torony mozog fel-le igen nagy teljesítményű toronymozgatás kell. Ez főleg nehéz harckocsiknál és MBT-knél hátrány ahol követelmény a magas frontális védelem, könnyűtankoknál ez nem volt szempont.
    Illetve az ABV védelem miatt a torony szigetelésere is bonyolultabb, drágább megoldásokat kell kitalálni.
    Utoljára szerkesztette: davidbog, 2015.08.31. 14:03:13