11375847381401621903.jpgHivatalos oldal | Magyar rajongói oldal | Fontos infók kezdőknek!| Tutoriálok | GYIK | War Thunder: Air Forces topik
A másokkal való személyeskedés, a provokálás, kötekedés, illetve az alpári nyelvezet, káromkodás a fórumon nem megengedett, ezért külön figyelmeztetés nélkül büntetőpontokkal, bannal jutalmazzuk!
  • [NST]Cifu
    #1836
    Porsche nem erőltetett semmit. Nézzük időrendben:

    1937: A német hadügyminisztérium igényt jelent be egy új közepes páncélosra, ami a Pz.IV utódja lehet. Erre született a VK3001(P) és mellesleg a VK3001(H). A program nem fejeződött be, de hivatalosan fel sem függesztették, ám 1942-re túlhaladott lett, így elvetették a további munkát vele.

    1941: Igényt jelentenek be egy új nehéz harckocsira, 88mm-es löveggel. Ez lesz a VK4501(P) és VK4501(H). Elöbbi a lent említett benzin-elektromos meghajtása miatt megbízhatattlan, utóbbi viszont nagyszerűen sikerül, és rendszerbe áll mint Pz.VI Tiger.

    1941: A szovjet szupernehéz-harckocsik (mint a KV-2, és a tervezett KV-4) ellen egy német szupernehéz harckocsi program indul, amit a Krupp végez kvázi házon belül.

    1942: Elkészül az első német szupernehéz-harckocsi terv, a VK7001 (később: Tiger-Maus) és később a VK7201 (Löwe). Noha egyik sem lép a prototípus szintre, a program felkelti Adolf Hitler figyelmét. Utasítást ad egy 100 tonnás szupernehéz-harckocsi megtervezésére, amely legalább 100 lőszert visz magával a fő fegyverzethet. Ez lesz a VK10001, amely egy hónappal később (1942 május) további finomításokat kap, például hogy legalább L/60-as, nagy teljesítményű (128mm vagy nagyobb) löveggel legyen felszerelve. A tömege 120 tonnára nő. A tervezésért Ferdinand Porsche és egy bizonyos Dr. Müller feladata, utóbbi a Krupp-tól érkezik. A részegységek gyártása a Krupp feladata, az összeszerelés az Alkett-é. A fegyverzet terén széles spektrumot vizsgálnak meg, a 127mm-es tengerészeti lövegtől a 128mm-es L/50-esen át az L/40-es csőhosszúságú 150mm-esig.

    1943: Hitler a felvázolt Maus tervekből a 128mm-es és 75mm-es löveggel felszerelt tornyot választja, de a 150mm-es L/38 és a 170mm-es löveggel szerelt torony a későbbi változatok számára fenn van tartva. Az ekkor már Maus névvel ilettetett terv tömege 188 tonna. Májusban elkészül egy életnagyságú fa modell, amelyből Hitler 150 példányt meg is rendel. Október/November magasságában a Maus fejlesztését leállítják, és az eredeti 150 példányos rendelést felfüggesztik.

    Eközben Hitler megrendeli a Tiger utódját, mind a Henscell, mind a Porsche feladatul kapja, hogy egy 88mm L/71-es löveggel szerelt, legalább 150mm-es frontpáncélzattal rendelkező nehéz harckocsit tegyen le az asztalra, ez lesz a VK4503(H) és VK4502(P). Utóbbi továbbra is a VK3001(P) óta ott mocorgó benzin-elektromos meghajtásra épül. A Henschell féle teknő gyorsabban elkészül, és ez kerül rendszeresítésre, de az első 50db a Krupp által a VK4502(P) számára tervezett toronnyal (amúgy a Krupp építette a VK4502(H) tornyát is).

    1944: Két Maus prototípus elkészül (további két teknő és torony építés alatt), az első csak egy torony súlymaketett, a második egy nem teljesen befejezett, de amúgy harcképesnek nevezhető tornyot kap. A tesztelések alatt a hatalmas tömeg rossz mogékonyságot és sok mechanikai problémát tár fel.


    Szóval a lényeg: nem Ferdinand Porsche volt az, aki mindenáron minél nagyobb harckocsikat akart rátukmálni a Harmadik Birodalomra. Ha ezt mindenáron rá akarjuk kenni valakire, akkor inkább a Krupp-ot emlegethetnénk, de mindenek előtt Hitlert, ugyanis ő adott utasítást ezek kifejlesztésére...

    Porsche visszaemlékezései szerint amúgy Hitler eredetileg mozgó erődnek, és nem harckocsinak szánta a Maus-t. A feladata az Atlanti fal gyenge pontjainak megerősítése.