• Molnibalage
    #233
    Na de ez pont abból adódid, hogy az eredeti tömeg is, amit felviszel nagy. Nézd meg, hogy az ASAT rakéta 10-20km magasara feltoltva is képse volt messza a LEO pálya fölé menni. Képzeld el, ha a hordozó gép és maga a rakéta is szuperkönnyű anyagból van.

    A nagy tömeg felvitelének van egy energiaszükséglete, de az ahhoz szükséges tüzelőanyagnak is. Annak megint nő a tömege és ez így lavinaszerűen nő. Ha az alaptömeg eleve töredéke az eredetinek és egy hordozó gép lenne az első fokozat, ami az űrlift szupererős anyagából lazán felmegy 20km magasságra akkor szerinted mekkora rakéta kellene a LEO pályához? Mert egy C-5 gépről kidobott ICBM is lazán elérné már azt néhány tonnával.

    Szóval én továbbra is azt látom, hogy az űrlift költségéből sokkal olcsóbb azt csinálni, hogy építesz bazinagy gépet - ez sem nehéz, hiszen a gép szuperkönnyű, tehát egy B747 méretű gép is 20-30 tonna legfeljebb és ezt a hajtóművek és a tüzelőanyag adja nagyrészt, ami simán felemel több száz tonnát is 20 km-re és onnan indulhat a rakéta, ami szintén könnyebb. Az űrlift árából több ezer indítás finanszírozható és tetszőleges pályán. Erre ugyanis az űrlift nem képes...