• Rotcsa
    #18
     Ezért szeretem az SG-t! :)
    Egész jó kis eszmecsere alakult itt ki az oktatást illetően, ezért azt gondoltam, én is írok ezzel kapcsolatban egy-két sort.
    Azokkal értek egyet, akik azon a véleményen vannak, hogy az oktatás jelenleg nem jó úgy, ahogy ma működik.
    A felsőoktatás pedig (tapasztalatom alapján) különösen nem! Szeritnem az oktatásnak a tömegszerűsége az, amiben elveszik minden, de erről majd  alább írok. Kezdésnek a bemagoltatásos gyakorlatot kritizálnám kicsit!
    Sem a gimnáziumi éveimben, sem most nem értem, hogy miért gondolják jónak azt, hogy kézgörcsig írnia kell a diáknak! Pontosan épp ezért nem tudja azt nyújtani az oktatás, amit kellene, ez pedig a tudás megszerzése és az elme kiművelése, amivel egy önálló, kritikát megfogalmazni képes embert adnának a társadalomnak! Megvetetik pl. a drága történelemkönyvet a diákokkal (ill a szülőkkel) és mégis azt kérik vissza egy dolgozat megírásakor, amit a töritanár 45 percben lediktált. Az oké, hogy a diáknak szert kell tennie arra a készségre, hogy szelektálni tudja a lényeget, de hogy már második osztályra elfelejti az elsőben megtanult évszámok 3/4-ét, az is biztos!
    Vagy magyar óra, költők életrajza: Lediktálják 3 oldalban, majd csak ezután jön a munkássága és az irodalommal való foglalkozás, holott ezt is megtanulhatnák tankönyvekből. Matek óra : A diák másolja a rengeteg egyenletet,meg biznyítást, lövése nincs a tananyaghoz és a példák megoldásához! Jön a dolgozat, a 26 fős osztályban 22 egyes, 1-2 kettes, esetleg egy hármas és persze egyvalakinek mindig 5 ös, ha a legszarabb tanár tartja az órát akkor is!
    Ezért a tanár már megnyugodott, mert van egy kivétel, ami azt bizonyítja, hogy nem az ő oktatási módszerével van a baj.Diák hazamegy: "Anya, egyest kaptam matekból, de! majdnem mindenkinek az lett!"
    Ezt értem a tömegszerűség baján! Kialakul egy amolyan: "Úgy is szar neked is, ahogy nekem" -hangulat, amiben teljesen elveszíti a diák minden motivációját, célját! Csak bejár a suliba, mert be kell járni, de az életével a 4 év alatt semmit nem tud kezdeni! Kap egy csomó ismeretet, aminek a felét nem tudja hasznosítani semmire!
    Szokásos , gyakran elhangzó kérdés a reál tantárgyú órákon a tanároktól: "Mindenki érti?" Amire ezt a diák lefordítja a kérdést:
    "Mennék már tovább a tananyaggal, ne húzzuk már az időt" Különben is mindjárt jön a szünet és még magára haragítja a közösség többi tagját, ha azért kell bent maradni, mert neki külön el kell magyarázni a dolgokat!
    És ez csak a középiskola! A felsőoktatásban még rosszabb a helyzet! Minden szakos mindenféle órára jár, a létszám minden szakon hatalmas, emiatt nem alakulhat ki egy olyan közösség, ahol minden diák őszintén kérdezni merne az előadótól, mert attól fél, hogy a többiek hülyének nézik majd. A középiskolában ez nincs meg, mert ha egyszer hülyeséget kérdeztél, akkor is tudod, hogy az, aki emiatt röhög rajtad, az amúgy  hülyébb nálad és nyugtat az is, hogy ezt mindenki tudja rajtad kívül.
    Emellett a fősikolai tanyag óriási, 80 perc sem elég rá, hogy egy mechanika-mozgástan feladatot rendesen elmagyarázzanak! És ez ráadásul csak az egyik típusa annak a példának, a témakör többi példáiról nem is beszélve! :D Következő előadáson új témakör...! Nincs itt idő arra, hogy mindent a suliban tanulj meg! :))

    A középiskolákban a tanár akár mikor feleltethet! Ez olyan, mintha egy munkahelyen állandóan új munkakörben kellene dolgoznia valakinek és akár mikor ellenőrizhetnék, hogy jól végezte-e a munkáját, függetlenül attól, hogy volt-e ideje és módja rendesen belemélyedni az adott szakterületbe!
    Ha viselkedési problémák vannak, beírnak egy egyest!! Milyen jogon? A tanulmányi eredményeket rontják a tanárok csak azért, h rendet és fegyelmet tarthassanak az órákon!

    Az oktatás ma nem más, minthogy mindenkit szabványra vágnak! Egyáltalán nem a tudás átadása és sajnos még csak nem is munkaerőképzés! Felesleges dolgokat a diákra erőszakolt és elvesztegetett 4 év a középiskola! Talán az informatika és a nyelvtudás az, ami ér is valamit!  A felsőoktatás pedig egy személytelen, anyagi és politikai tényezőknek kitett vízfejképzés!