-
Chris #995 Elképesztően zsibbasztó ezt a sok önáltató hisztit olvasni. A teljesség igénye nélkül némi életviteli útmutatás az "okok" kezeléséhez:
- "Túl drága, ennyit nem ér, mindenki kapja be." - Ez egy játék, ami nem nélkülözhetetlen a létfenntartásodhoz, ergo luxuscikk. Ha egy luxuscikkre sokallod a pénzt, akkor értelemszerűen az nem neked készült, nem neked való, tehát költsd inkább kenyérre, tejre a pénzt.
- "Szar az egész, mindenki kapja be, aki vele játszik" x 10 - Ha nem szereted a brokkolit, akkor nem eszed. De pláne nem hisztized tele az összes főzőblogot azzal, hogy a brokkoli mennyire szar és aki szereti, az csak kretén lehet. Ugye nem kell bemutatni, hogy ki is az igazi kretén ebben az analógiában?
- "Mindig x-el meg y-al ölnek meg, pedig már lvl 3 vagyok, szar az egész" - Ha lövésed sincs a kvantumfizikáról, akkor nem állsz neki hittéríteni a kvarkok osztályozásáról, mert teljesen egyértelmű, hogy halvány lila segédfogalmad sincs a dologról. Ha nem tettél még bele megfelelő időmennyisége, nincs releváns tapasztalatod, akkor nem kell kapitális ostobaságokat állítani.
Néhány tapasztalat a játékkal kapcsolatban, újfent a teljesség igénye nélkül, a lenti sirámok többségéhez címezve, mivel sajnos betegség miatt sikerült több mint 8 órát beletenni a játékba az elmúlt néhány napban:
- A játék NEM szimulátor, nem tudom mit várnak egyesek, talán hogy a katona lépéseit és keringési funkcióit is egy minigame keretein belül nekünk kelljen irányítani? Ez egy arcade-szerű lövölde és annak kitűnő. Van 1-2 dolog amit balanceolni kell, de - és most mindenki kapaszkodjon meg - az elmúlt BF-ekhez képest sokkal több taktikai és csapatjáték lehetőség (!) van a játékban, nem beszélve az üdítően sok játékmódról.
- A gránátozás az elején baromi zavaró, de akárhányadik szinten jönnek passzív hatású trait kártyák, amik között van olyan, ami jelentősen és lépcsőzetesen csökkenti a gránátok sebzését, amivel már közel sem annyira zavaró, sőt egyenesen könnyen kezelhető. Azt már meg sem említeném, hogy van personal shield kártya is. Továbbá ott van taktikai elemként a félreállás és felregenerálódás lehetősége is, nem kell ész nélkül előre menni. DE, a gránátokat balanszolniuk kell, néhány mp plusz cd rendbe tenné a dolgot.
- Nem, NEM halsz meg lépten-nyomon rakétától és homing shottól, sem explosive shottól... Sőt, olyan ritkán történik ez, hogy fel sem tűnik, valószínűleg azért, mert vannak ezeknél sokkal hasznosabb kártyák is. A rakéta játszi könnyedséggel kivédhető bármilyen fedezékkel, sokkal "zavaróbb" mikor vki jól céloz és távolról két pisztolylövéssel elintéz.
- Jó a fegyverek egyensúlya, ugyanúgy lehet ölni alap blaster pisztollyal, mint magasabb szintű targeting blasterrel, csak célozni kell és figyelembe kell venni a lövedékek szokásosnál hosszabb és más-más utazási idejét, a fegyver felmelegedés gyorsaságát, stb. Vannak jó kombók, pl. shotgun cooling kártyával belső terekre, amivel 3 helyett akár 7-8-at is lehet sorozni, focus kártyás heavy blaster ami a nagy rate of fire-rel egy pontba küldi az összes lövést, stb.
- Nagy hiba a szokásos netcode probléma. Tized mp-el előbb lövök, de a jobb ping nyer, a lövésem pontosan mögötte csattan a falba (shotgunnál jól megfigyelhető és egyben rohadtul idegesítő). Jó ha minden 20. esetben fordul elő, de ettől még ott van és nem kellene ott lennie. Egy ilyen hiba sokszorosan nyom a latba.
- Nem tudom, hogy ez is netcode probléma-e, de szintén többször előfordul, hogy ha a már eldobott gránát után lőnek le, az a gránát az esetek negyedében becsapódik és semmit nem sebez.
Összességében jó ez, egy kis figyelemmel/patcheléssel még jobb lehet, csak nem arra kell számítani, hogy egy fantasy szerepjátékból jó autós játék lesz.