-
Ratrak #12021 Sajnos azt leszögezhetjük, hogy a nagy "MMO" meg online része a játéknak ezer sebből vérzik. Ettől még ez egy irgalmatlan jó játék szerintem, és a solo fdc-t én spec nagy örömmel üdvözlöm. A játékban eltöltött háromszázvalahány órámnak a 80%-a amúgy is arról szólt és szól, hogy különböző nekem tetsző utakon megyek különböző nekem tetsző autókkal (főleg full stock és performance) különböző, nekem tetsző stílusban... és ehhez partnert találni igen nehéz, mert vagy sokkal gyengébbek, vagy sokkal versenyzősebbek és gyorsabbak (nem feltétlenül jobbak, bár minden nézőpont kérdése), vagy egyszerűen csak "nem kompatibilisek" a népek - elszórtan egy-egy kivételtől eltekintve. Elenyészően kevés olyan emberrel találkoztam pl. aki egy olyan egyszerű dolgot meg tud valósítani, hogy ha crewban gurulunk, akkor az elöl lévő nem nitrózik, a hátsó meg igen, és ha látja az első, hogy a hátsó felcsavarodott egy fára, akkor megvárja, hogy valóban 50-100m-nél ne legyen több a távolság a két autó közt. Tartósan. Na, ILYET pl. kb két emberrel toltam az elmúlt kb. másfél év alatt, Marcival meg Bratt Shaw-val. Oszt ennyi. Nekem ez alap lenne, de a többség vagy nem foglalkozik vele, vagy túl gyökér/kompetitív/figyelmetlen/akármibármi hozzá. Ez nem a Crew hibája, egyszerűen... csak ez van. Ezért sem sírok, ha nincs online felület, de minden elérhető solo-ban. Tény, hogy sokkal jobb többen gurulni, de az is akkor móka, ha nagyjából azért azonos a tudásszint - és az igényszint egyaránt. Az, hogy csak verseny van, és más nincs, epic fail szerintem. Nekem sokszor tököm nem akar versenyezni, de ha bármit nem-soloban akarnék csinálni, akkor kb. kényszerítve vagyok rá, hogy versenyezzek. Pedig a Crew nekem főleg a végtelen utakról, a felfedezésről és a vezetés élményének élvezetéről szól(na) elsősorban, az meg pont nem versenyen adja igazán. No, ezt a témát kicsit tán túltoltam, bocsi.
Még annyit, hogy a roncsderby-s egymást kilökökegető ereszdelahajamat módoktól én spec kettős sugárban hányok, amikor pvp-n crown-t dob a gép, mindig spectate-elek, mert csak felcseszem az agyamat azon a kreténségen is... szóval ízlések és pofonok, a Monster meg a Drag nekem amúgy is olyanok, hogy "eztmostmiééééé?!?", a rámpákról meg magamtól is leesek, hát még ha valaki "segítene" is... :) Szóval ja, ízlések és pofonok, próbáltam velük megbarátkozni, nem ment. Szerencsére van rengeteg olyan része a játéknak, ami viszont nagyon bejön, és nem áll senki mögöttem géppisztollyal, hogy Drag autóval toljam a monster arénában... :)
Volt még téma a Forza Horizon-összehasonlítás. Anno a FH1 miatt agyaltam azon, hogy be kéne szerzni egy Xboxot... Aztán láttam a FH2 demoját, és amikor a Lambo akármicsodával a csávó 350 km/h környékén leesett az útról, majd vidáman gyorsult a kukoricamezőn tovább 380-ig, akkor mondtam azt, hogy ööööö.... oké, köszi, nem. A Crew sem egy szimulátor gyöngyszem, de ha Full Stock-al nyomod, tök jól adják a verdák (nem véletlen, hogy krúzolni soloban szinte csak FS-verdákkal szoktam) és nem olyan-rettenetesen-árkád. Mondjuk úgy, hogy közelebb áll az ízlésemhez. Még akkor is, ha a majom az egyenesben is feji a kormányt, és még akkor is, ha FFB-ről beszélni kimeríti a "muhaha és megintcsak muhaha" kategóriát. (főleg assetto corsából "átülve") Az, hogy az ilyen-olyan-műszerek nem működnek a műszerfalon, engem spec. hidegen hagy. Az, hogy a hangok nem olyan jók, már jobban fáj, bár van pár verda, amiknek azért jól sikerült a hangja, de ebben a FH bucira ver kb. minden mást.