status.playstation.comgamefaqs ps4PSN IDs


NEM JELÖLT JÁTÉK SPOILER-ES HOZZÁSZÓLÁS, KÉP KITILTÁST EREDMÉNYEZ!
A warezzal kapcsolatos minden hozzászólás törölve lesz!


SG.hu Discord
  • Zóanagyvarázsló
    #118206
    LucasArts-veteránok alkottak máshol is, a Monkey Island 1-2-t például a Ron Gilbert-Tim Schafer-Dave Grossman triumvirátus alkotta.

    Grossman a Telltale-nél bizonyított, és nyilván a Sam & Maxeknél besegített Steve Purcell is, ha őt LA-nek vesszük (ha ő inkább maga a Sam & Max). Gilbert ugye a Humongousnál csinált gyerekesebb, de sikeres és megbecsült kalandjátékokat, majd besegített a Death Spankbe, és a Thimbleweed Park elég jó lett, melyet egy másik régi motorossal Gary Winnickkel hozott össze.

    A Quest for Gloryról ismert Cory és Lori Cole is csinált az elmúlt években egy szellemi utódot, két Kickstarter.kampány és a házukra felvett jelzáloghitel után. Ha üzletileg nem is taroltak, a célközönség, azaz a régi rajongók és a szakportálok dicsérik a Hero-U-t.

    A Black Isle-ból kiváltakat írták már előttem.

    Jó példa szerintem a PlatinumGames a Clover (Capcom-leány) bezárása után az egy szép csapat lett. És Mikami onnan kiválva a Tango Gameworksöt is összehozta.

    Molyneux meg minden szélhámossága ellenére még felépített egy Lionheadet a Bullfrogból (Black & White, The Movie, Fable) való távozása után.

    A Two Point Studiost is a The Hospital hajdan bullfrogos, majd lionheades atyjai hozták létre.

    Nyilván olyat könnyű mondani, aki egyik nagytól átmegy a másikhoz, és ott alkot, fluktuáció van. Olyat, hogy egy nagy stúdióból kivált személy vagy szűkebb csoport egy újabb nagy stúdiót hozzon létre szinte a nulláról, már nehezebb.

    Nem mintha különösebben vérmes reményeim lennének, de azért kíváncsi leszek, hogy mit csinál a Dreamhaven. Az, hogy sok ott volt a volt blizzardos, egy dolog, de hogy Morhaime is csatlakozott az nem semmi. Roperék Hellgate-je mellett nálam amúgy a Runic-féle Torchlight is bukás volt korábban, de a Torchlight 1-2 a maga kategóriájában még sikeresnek mondható volt, igaz, azóta belebuktak.

    Chris Roberts meg jobban égetni a pénzt, mint az Originnél annak idején, már csak játék kellene. (Brabennek az Elite Dangerousszal összejött, de az esetében még a cég is régi, csak a sokadvonalból léptek újra előrébb.)

    Nyilván az említettek közül a legtöbb új cég 10+-os, idő is kell a sikerhez, és egyre nehezebb csipet csapatra építve AAA vizekre evezni.
    Utoljára szerkesztette: Zóanagyvarázsló, 2022.02.23. 14:54:31