Körökre osztott taktikai szerepjáték a spanyol hódítások korában
  • Cuchulainn
    #1
    Egy újabb elkészült Kickstarter project, ami nem kicsit jól sikerült.
    A játék amolyan félig körökre osztott stratégia, félig túlélős-felfedezős mix, ami nagyon egyedivé teszi, és erre a setting még rádob egy lapáttal. A grafika nem csúcsminőségű de azért elég kellemes, a hangok is hangulatosra sikeredtek.
    Hősünk egy spanyol conqistador, aki bátor csapatával szerencsét akar próbálni az új világban. A csapat itt tényleg csapat, nem háromfős kis különítmény nyomul, hanem már a kezdetnél tíz főt kell összeválogatnunk a lehetséges harminc jelentkezőből. Ez egyáltalán nem könnyű, ugyanis nemcsak a kasztokra/tulajdonságokra kell figyelni, hanem bizony mindenki külön személyiséggel is bír, és ezen személyiségjegyek befolyásolják a morálját, ami ha túl alacsony akkor a karakter bizony gyengébben fog teljesíteni, vagy végső esetben le is lép. Teljesen harmonikus csapat összeválogatása kb. Lehetetlen, és a későbbi döntéseink sem fognak mindenkinek tetszeni. A rasszista nem fog örülni, ha tárgyalni kezdünk a gusztustalan vademberekkel, a vallásosnak nem tetszik majd, ha nem ajáljuk fel a szolgáltatásainkat a templomnak ingyér, a mohónak meg az nem, ha nem kérünk érte pénzt, a nagyképű zokon veszi, ha nem őt léptetjük elő... Embereink tehát nemcsak egyszerű robotok, ez a játékban gyakran előkerülő tábortüzi beszélgetéseknél is előjön. Ezek mind nagyon hangulatosak, és segítenek személyiséggel felruházni a figurákat.
    A karakterek tulajdonságai két dolgot befolyásolnak, egyrészt a térkép felderítésekor a túlélésünket, másrészt a tulajdonképpeni harcot. Az előbbi a vadon felderítésekor jön elő, ahol Heroes/Kings bounty módra az egész bagázs felpakolódik egy szép fehér pacira és úgy szedegeti anyersanyagokat, vagy keresgéli a questek helyét/megoldását. A skillhasználat a „kör vége” gomb megnyomása után kezdődik. Itt egy táblázat tűnik fel, ahol meg kell határoznunk, hogy melyik emberünk mit csináljon a táborozás alatt. Nincs henyélés, valakinek őrizni kell a tábort, valakinek kéne élelmet szerezni, meg az sem ártana, ha a sebesülteket bekötöznénk. A karaktereknek kiosztott feladatok mind növelik az adott tevékenység sikerének az esélyét – persze attól függően, hogy az adott emberünk mennyire jó az adott dologban.
    A harc körökre osztott, és hexagonokra osztott játéktéren zajlik. Az egyes embereink mind részt vehetnek a harcban, minden karakterosztálynak (katona, felderítő, vadász, tudós, orvos) van szerepe itt is. A harcrendszer egész komplex, de mégis könnyen kezelhető és logikus. Az ellenséges AI egész jó, egyáltalán nem könnyű győzni azonos erejű csapatok ellen sem, túlerővel találkozva meg komolyan taktikázni kell. Nagy szerepet kapnak a harc előtt kihelyezhető csapdák és barikádok, amik nagyon hasznosak tudnak lenni pl. túlerő ellen.
    A fejlődési rendszer érdekes. Az egész csapat közösen kap xp-t, amiből aztán az egyes embereinket előléptethetjük. Itt is jól meg kell fontolni mindent, ugyanis a legmagasabb rangot csak egy, az utolsó előttit pedig csak két ember kaphatja meg a csapatban! Szintlépéskor a karakterek harci, és túlélői képességei egyaránt fejlődnek. Az erősítés másik lehetősége a felszerelés javítása. Ez nem adott holmik megtalálásával történik, hanem általános „felszerelés pontok” vannak, amit egy adott karakterre költve annak páncélzata, vagy fegyverzete erősödik. Egyrészről így ötletesen megkerüljük a „csapat már megint talált 2187568972 darab rövidkardot amit senki nem használ” effektust, másrészről viszont így elmarad a „hű most aztán találtam valami tápos cuccot” öröm is.
    Összességében szerintem egy zseniális kis játék, ami megéri a pénzét, nem nagyon láthattunk hasonlót sem mostanában.