train_fever_banners6z8g.jpg
Urban Games: Train Fever
  • DonC
    #512
    Akkor pár gondolat így 150+ óra után :) nehézség hard. (ez csak azt jelenti ebben az esetben, hogy minden k**va drága) és a pénz is nagyon kevés kezdetben :D

    Az alaptézis: gondolkodj előre. Amikor megkapod a térképet, akkor alaposan gondold át, mit merre és hogyan lenne érdemes fejleszteni, honnan fog jönni a pénz.

    A városi busz vonalak nyereségessé tételéhez:
    - A vasútállomás és a buszállomás legyen grupped (ez alap)
    - A busz vonala minden esetben állomás > leisure / industry / commerical > residental zónán vezessen át, ebben a sorrendben. Nagyon fontos, hogy az érkező utasok az első három valamelyikébe mennek.
    - Elhangzott az okosság már, hogy kevés kanyar!
    - A követési idő 70-90 sec legyen, tehát nem kell 6-7 busz, elég 3 maximum 4 már az elején is. Folyamatosan figyelni kell, hogy a vonalon melyik jármű nem nyereséges, nekem ilyen nem nagyon volt. Az indításnál megfelelő "térközökkel" indítottam és így a beállított frekvencia egész jól elműködött.
    - Érdemes a megállókat kereszteződés elé tenni és nem kell belőlük sok max. kezdetben 5-6. A villamosok megjelenésével a buszok kiválthatók és 4 busz helyett 2 villamossal is meg lehet bizonyos városokat oldani.
    - A városok közötti utat azonnal bontani kell, ez alap, különben összeesik a vasúti szállítás (passengers)
    - Itt is igaz az, hogy perspektívikusan érdemes 2 vágányos állomásokat ledobálni a várásokba és a határig levágányozni + az állomás előtti un. busz / villamos beállások helyét kialakítani. Ezt a város idővel körbenövi forgalomtól függetlenül, de 20-30 évvel később a város közepén lesz az állomás, legalábbis a lakóövezetek közelében.

    Ipar:
    - azzal kell kezdeni a ténykedést, hogy a célvárosoknál un. rövidre vágod a környező ipari termelőhelyeket. Alapból, ha össze vannak kötve akkor megindul a sétálás a nyersanyagokkal, ennek előnye, hogy felpörgeti az adott ipartípust, hátránya, hogy te már kevesebb goods-ot tudsz szállítani a városba, mert a város telített lesz nem lesz akkora nyersanyagigénye. Általában felszámolom az utakat teljesen ha nem kellenek, leépítem a város körül a sétálós goods bevitelt, hogy nullára vigyem vissza ezt a mutatót. Ha viszont időben be tudsz csatlakozni a folyamatba, akkor még a visszavágás után a termelés visszaesése előtt el tudsz kezdeni szállítani a városba és gyakorlatilag kimarad az a dolog, hogy meg kell várnod amíg felpörög a termelés.
    - érdemes a kezdő város körüli városokba az első adandó alkalommal egy-egy egy vágányos állomást lerakni az ipari területre és kihúzni a vágányokat legalább a város határon kívülre a majdani becsatlakozás(ok) irányába (pénzt nem nagyon visz, legalábbis nem jelentőset). Erre azért lesz szükség, mert ha megfelelően fejlődik a város akkor körbenövi, de neked már ott lesz az állomásod. Csak olyan városba érdemes vasúti szállítást szervezni, ami:
    a., átmenő forgalmú, tehát egy goodsot szállító szerelvénnyel kiszolgálható több város láncban. A több várost kiszolgáló goods vonat nem rossz, ha a line érint mondju két várost, akkor egyben felpakolják az igényelt cuccot és mindkét helyen lepakolják ami nekik kell.
    b., magasabb a goods értéke 40-nél (ezt ha kizoomolsz a város nevére klikkelve tudod ellenőrizni), az idő múlásával és a város növekedésével ez megy felfele.
    - ha a város struktúráját nincs kedved átépíteni (erre a kezdetekben nem igen van lové, hacsak nem easy modban megy a game), akkor a teherpályaudvar telepíthető az átmenő személypáyaudvar mellé, elé, mögé vagy éppen a várost érintő vasúti fővonal városhatáron lévő szakaszára is. ha csinálsz hozzá egy groupped teherautó depót, illetve ledobsz egy teherautó depót az ipari negyedben akkor egy + 1 darab teherautó amit erre a két teherautó depós vonalra beállítasz, megoldja a bulk freightet a város ipari negyede és a teherpályaudvar között (20 perces limitben benne kell lenni!). ennek nyilván vannak struktúrális előnyei is néha, így megoldható, hogy ne kelljen minden felé vasútvonalakat húzni.
    - egy 250-re felpörgetett gyár már ki tud szolgáli 2-3 darab 30-50-es igényű várost
    - az opel blitzek megjelenése után sokkal egyszerűbb a nyersanyagot teherautóval hordani, kivéve azt az esetet, ha tudsz ingát csinálni (pl. 4 olaj, 4 goods) mert mondjuk A állomáson felveszi az olajat ami A város közelében van, B állomáson leadja a gyárba és felveszi a termést majd leadja A város közelében C állomáson ahonnan rövid úton visszameny A állomásra.
    - a vasútfenntartás ha nem használsz cost modot, nagyon viszi a lovét. ezért kezdő iparosodásnál érdemes 1-1 vagonnal kezdeni és a végpontokra depót tenni. ha a termelés elkezd felpörögni akkor időveszteség nélkül lehet a vonatra kocsit tenni. általában ezt A állomáson érdemes, ahol amúgy is üres lenne a szerelvény. tehát amikor a vonat becsorog A állomásra, mielőtt megfordul és felveszi a nyersanyagot, akkor send depo, kocsi felakaszt, line újra kijelöl és hajrá. ha véletlen a vonat rögtön a gyárba akarna ezek után menni (van ilyen) akkor stop, reverse és start. ebben az esetben megváltozik a céliránya és a helyes állomásra akar majd menni (jelen esetben A állomás)
    - folyamatosan figyelni kell, hogy a kiszolgáló gyár mit ír a details fülön ("try more...") felirat. Ha az elszállított goods miatt sír, akkor ideje új város bekötésén gondolkozni mert a gyár hamarosan stagnálni fog. Ha még nyersanyagért sír, akkor egyértelmű, hogy a "rákötött" városok több goodsot tudnának felvenni, tehát még lehet feljebb pörgetni a termelést a nyersanyagok odaszállításával.
    - ipari vasútnál nagyon kell figyelni az összes menetidő limitre (a 20 percben mindennek benne kell legyen, a teljes láncnak, ha jól akarod működtetni)

    Remélem a kezdőknek tudtam segíteni valamicskét :)