
Urban Games: Train Fever
-
Borg #331 Megy a lámpázás a rendszerben, nem az a baj. Vagyis mostmár nem. A kérdés inkább az, hogy ezzel a játékmechanikával is van e annyi értelme lámpázott rendszert építeni, mint a TTD-ben (hogy most open-e az mindegy, a simában is lehetett).
Pontosan a vágányonkénti áru és utaselosztás miatt nem lesz ez sosem optimális, mivel a vonatok nem állnak be akármelyik üres vágányra, hanem csak az útvonal szerintire. Ráadásul a factoryk se csak arra a vágányra osztják ki a goodsot, amire az elszállító vonat befut, hanem sokszor a másikakon is áll a cucc, pedig onnan sose viszi el semmi.
További probléma az is, hogy teherdepókkal, meg buszmegállókkal sem lehet kombinálni, összeolvasztani a vasútállomásokat. Ezenkívül a közúti teherdepó másik nagy negatívuma, hogy hiába raksz le egy nagyot, 6 rakodótérrel, egy vonal csak egy rakteret használ. Szóval ha egy vonalon van 10 teherautód, abból mind a 10 ugyanabba a sorba áll be... sok azonos vonalra kell felosztani egy komolyabb szállítási láncot, szétosztva az autókat, hogy működni tudjon.
Visszatérve a lámpázásra, igazából az a megtévesztő, hogy itt egy menetiránynak háttal lévő lámpa nem jelent behajtani tilost. Csak annyit jelent, hogy HA van másik vágány, menetirány szerinti lámpával, akkor azt fogja ehelyett választani a vonat. Ezért pl lámpázással se lehet vágányválasztásra kényszeríteni a vonatokat az állomásoknál. Nagyon sok dolog szépen megoldható ugyan ezzel a faék egyszerűségű lámpamódszerrel, de annyi nem, mint OTTD-ben. Tehát a rendszer építés korlátozott.
Amúgy most 1900-ban tartok, elég komoly rendszereim vannak már, és kb 70 millió kp-m... szal szalad a biznisz. Elég jól beszopódtam a játékba. Most valami gyorsabb mozdonyra várok, mert még mindig csak 50kmh-t tud a legjobb is... Remélem a patchek hoznak még jelentős változásokat, pl a városok kinézetében, fejlődésében, az építkezés bugjaira, stb stb.