
Urban Games: Train Fever
-
Austin Bailey #317 nem pontosan értem, hogy mit nem értesz. Felfűzés alatt azt értem, hogy a vasútvonal nem egy, hanem mondjuk 4 várost érint. De akkor teszek képeket, hogy milyen is nálam a dolog
Első kép:
Sok utas várakozik mindenhol
Második kép:
Városok általános sémája
Van egy kör buszjárat, ami feltárja az egészet és a vasútállomáshoz viszi az embereket (itt igaziból már bővült a város, ezért a kör már kicsi, viszont ha a kör már túl nagy, akkor új vonalat kell építeni a belső részekre, ami szintén érintse az állomást, meg több ponton a már meglévő vonalat) Innen a több várost felfűző vonat közlekedik, így másik 5 településre tudnak rögtön eljutni, ahol szintén mind van tömegközlekedés. A városinfós panel szerint a városokban kb 80-90% használja a közlekedést. Egy város van, ahol ez csak 40%, ott még nem tudom, hogy mi a gond
Harmadik kép:
Nagyobb állomás
Itt már látszik a több busz- és villamosvonal, meg hogy a kék vonal 2 peront használ
Negyedik kép:
Nagyobb állomás váltókörzete
Ez az állomás úgy néz ki, hogy 3 irányból érkezik be a vasút, és a másik irányba csak egy kijárata van. Akkor tudod azt megcsinálni, hogy egy állomásnak két peronját használja egy átmenő vonal, ha az ő szempontjából csak az állomás egyik váltókörzetében van vágányútt az állomás két vágánay között. (én ehhez a vágánykapcsolati ponthoz szoktam tenni a depót.) Magyarul a váltókkal, és a jelzők helyzetével lehet egyirányúsítani a vágányokat. A jelző alapból nem egyirányú, hanem egy irányban biztosítja a térközt. Úgy tudsz egyirányú jelzőt csinálni, ha rákkatintasz a jelzőre és beállítod oneway-nek. A jelzők úgy működnek, mint az Open TTD-ben az irányjelző, meg az egyirányú irányjelző. Lehet hogy ehhez kellene írni egy segédletet, mert egy csomóan nem értik. (Open TTD-ben sem értik, sokat és lebontják a fél világot, hogy autópálya-csomópont vasútvonalakat építsenek). Most jelenleg legyen az, hogy ha van valami kérdés azzal kapcsolatba hogy hova kéne jelző, akkor tegyél képet és megmondom, mert ezt most bonyolult elmagyarázmi. Az a lényeg, hogy az álomási jelző mindig befelé nézzen és legyen az állomás mindkét végén, a váltókörzetbe befelé menő vágány jelzője az lehet közvetlenül a váltókörzet előttés menetirány szerint legyen, de a kifelé menő vágánynál egy vonatnyi helyet kell hagyni, mielőtt az első jelzőt leteszed, ami szintén menetirány szerint legyen. Ebben az esetben az állomás vágányai kétirányúak a jelzők által. Itt a váltókörzettel tudsz variálni Ez a jelzőzési megoldás akkor kell, ha átmenő vonal vágányán akarsz másik vonalat végállomásoztatni, ami ugyebár meg is fordul, tehát szükség van a kétirányú járhatóságra Ha jelzőkkel akarsz egyirányúsítani egy-egy állomási vágányt, akkor az állomási vágányok meneirány szeriti kijáratához kell rakni egy-egy egyirányú jelzőt, és ugyanezen vágányok bemeneti pontjához nem kell rakni semmit, feltéve, hogy van ott egy váltókörzet. Ha nincs, akkor nyílt vonalnak kell tekinteni, és akkor lehet. Illetve lehet a két megoldást kombinálni, hogy monjuk az állomás egyes képesek kétirányú forgalomra, mások meg nem. Ha ez most így nem nagyon érthető, akkor majd csinálok hozzá egy rajzot.
és akkor még teszek egy pár képet arról, hogy nagyobb házak nőttek, meg hogy viszonylag szép vonalszakaszokat lehet csinálni
szóval nekem így összességében ilyen. Teherszállítással még nem nagyon foglalkoztam.







