• asgh
    #34
    Valóban, Jobs visszatérése előtt az apple a csőd szélén táncolt, de a trend attól még jól látszik.
    Minden terméknek van egy életciklusa: kezdeti felívelő szakasz, csúcs szakasz, leívelő szakasz.
    Amikor az egyik termék tetőzik, szépen beindítanak egy újat, ami fokozatosan átveszi a profittermelést, míg a hajdani sláger termék szépen kikerül a kínálatból. Lásd: iPod->iPhone.
    Ezt minden cég így csinálja. Az apple csak annyiban tér el a többitől, hogy nagyon limitált a termék kínálata, ezért sokkal jobban kirajzolódnak ezek a trendek, mint más olyan cégeknél, ahol termékek százait vagy ezreit forgalmazzák.
    A százmilliárd dollárt meg tök mindegy, hogy hogyan könyvelik, ha az apple-nek hirtelen szüksége lenne a pénzre, szerintem megtalálnák a módját, hogy felhasználhassák. Túl nagy összeg az ahhoz, hogy ne "puhítsa" fel maga körül a szabályokat, ha felmerülne valami kényszerítő körülmény.
    Most nyilván ott jó nekik a pénz, ahol van, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne mozgásterük.