The Evil Within
-
#7
Making The Evil Within: Survival Horror Returns.
És akkor a várva-várt részletek:
Mikami tökéletes egyensúlyt akar a horror és az akció között.
Fordulatok helyett állandó misztikumot akar.
A főszereplő egy Sebastian nevű nyomozó, társa Joseph lesz. Egy hölgy is csatlakozik majd hozzájuk, rá "Kölyökként" hivatkoznak.
A kamera Sebastian válla mögül követi az eseményeket.
A fejlesztőcsapat sok időt szentel a teátrális, filmszerű élménynek.
Noha a játék félelmetes és filmszerű lesz, az irányítást mindez nem érinti negatívan.
A játék az id Tech 5 motor alaposan átalakított változatára épít.
A túlélésben rendkívül fontos szerepe lesz annak, hogyan mozgunk: ha egy szörny a közelben van például, osonnunk vagy kúsznunk kell. Az animáció szintén az alapján változik, hogy van-e szörny a környéken.
A producer szerint manapság nehéz megijeszteni az embereket, ezért faragták Sebastiant a lehető leghétköznapibb karakterré - így a játékosok is tudnak azonosulni vele.
Az egyik szörny neve Hentes lesz, hatalmas láncfűrészt lóbálva üldözi Sebastiant, aki a környezet elemeit használva, például üvegekkel tudja összezavarni a csúnyaságokat. Egy másik egy hatalmas, soklábú és sokkarú szörny lesz. A standard ellenfelek a zombikra hasonlítanak majd.
Az IGN-nek mutatott demó első része egy elmegyógyintézetben játszódik, utána egy rövid kórházas átvezető következik, végül kültéri események jönnek, Sebastian egy elhagyatott viskó felé veszi az irányt. Ezen a ponton a játék lineáris, viszont bizonyos részeken jóval szabadabb lesz a játékmenet.
A játék folyamatosan váltogatja majd a szűkebb, klausztrofóbiát okozó helyszíneket és a szabadabb területeket, ahol fellélegezhetünk.
A demóban egy ellenfélhordát úgy iktatott ki Sebastian, hogy az ajtóba taposóaknát rakott, a robbanás után megmaradt szörnyeket pedig pisztollyal lőtte ki. Azok persze az ablakokon is megpróbáltak bemászni.
A demóban a Silent Hillre emlékeztető "környezetváltás" is látható volt, utána Sebastian az elmegyógyintézetben ébred.
Minimalista HUD-ot kapunk, a használható tárgyakat a szokásos módon, a megnyomandó gomb ábrája jelzi. Ezen kívül életerőcsíkot kapunk, és ha fegyvert használunk, a lőszerek száma is feltűnik a képernyőn. Utóbbiból nem lesz sok a pályán persze.
Az Evil Within 2014-ben jelenik meg PC-re, PS3-ra, Xbox 360-ra és next-gen konzolokra -GK