-
Árnyvadász #169 Ilyesmik vannak:
Viszony ápolása a többiekkel. Ezt úgy lehet javítani, ha segítesz nekik.
Készletek szinten tartása, hogy elkerüld rossz hangulatot. Meg mondjuk a gyógyszerhiányból fakadó megbetegedéseket.
Influence pontok szerzése. Mert ebből tudsz kérni támogatásokat és fejlesztésekre is kell belőle.
Karkterek fejlődnek: közelharcban, lőfegyverjártasságban, súlycipelésben, cucc keresésben (halkabban keres, mikor átkutatja a házat), általános fizikumban és vezetői képességben. A fejlődés olyan, mint a Bethesda játékokban, vagyis amit használsz abban egyre jobb leszel. A fejlődés, ha megtörténik, akkor nem tudsz pontokat elosztani vagy ilyesmi. Megkapod a következő szintet és a karakterlapon nyomon tudod követni ez milyen bónuszokkal jár. De vannak olyan képességek amiben választani tudsz, mert két lehetőséget is megjelenik. Közelharci támadás/védekezésnél láttam ilyet.
Aztán a karakterek tud specializálódni fegyvernemekre. Azokkal eredményesebb lesz. Jobb célzás, gyorsabb tárcsere, közelharcinál esély a zombi kiütésére meg a szokásos más szerepjátékokban megszokott dolgok vannak itt is.
Aztán ott van a bázisfejlesztés és menedzselése. Itt is több szintű a fejlődés. Nyersanyag és influence pontok kellenek ehhez. Amikor valamit fejlesztesz grafikailag is megváltozik a kinézete. Pl. az őrtorony megerősített korlátot, tetőt kap. A műhelyben egyre több szerszám és fémszekrény meg munkapad lesz, az alvóhelynél sima hálószák helyett, emeletes ágyak lesznek, meg ilyesmik. A műhelyben például kiadhatsz olyan utasításokat, hogy gyártsák le neked a hangtompítót, csináljanak molotov koktélt, készítsenek lőszert és a többi. Időbe és némi nyersanyagba kerül, de így lesz készleten. Szerintem a kutatás során szerzett cuccok random módon kerülnek be a házakba és időnként jól jön, ha tudatosan gyárthatsz tárgyakat amikre szükséged van, mert lehet találsz is, de nem feltétlenül biztos.
Elég széles skálán lehet választani a bázisfejlesztésnél és vannak olyan lehetőségek amik egyszeri dolgokra adnak pluszt. Mondjuk egy kiadós meleg étel készítése, ami 20 ponttal megnöveli az életerőt, egy ideig ha jól emlékszem.
Elég sok helyen (a belinkelt térképen látszik is) tudsz létesíteni bázist. Van ahol több hely áll rendelkezésre az épületek felhúzására.
Küldetések során belefuthatsz a katonaságba, más túlélő csoportokba. Nekik is el tudsz vállalni küldetéseket. Illetve velük is ápolhatod a jó viszonyt, mert először nyilván semlegesek lesznek feléd. Ha sikeresen teljesíted a küldetéseiket kaphatsz tőlük extra támogatást a rádión.
Szóval akad benne. Nem tudom ez mennyire számít soknak, de az biztos, hogy nem csak egy szimpla zombigyilkolós játék, hanem van mögötte egy működő jól felépített rendszer is.