• icyshadow
    #26768
    Azt tökéletesen meg tudom érteni, hogy van, akinek nem fun komolyabban venni egy játékot. És itt nem az esportról beszélek, hanem szimplán arról, hogy adott egy meta, amihez alkalmazkodni kell, hogy eredményeket tudj elérni. Szóval megértem, hogy ez a játékosok x %-ának nem tetszik, de ebben ki is merült a cikk (szerintem) jogos mondanivalója.

    Akinek tetszik, hogy a HS kompetitív jellegű, azok ugyanúgy találnak örömet a játékban. A magasabb szintű játékban rengeteg fun van, csak ez olyan fun, amihez tanulni kell és nem csak "élvezni" a randomot, ahogy a cikk írója élvezi és akinek azzal van problémája, hogy a játékban a tudás dönt (wat?). (Ha randomot akar valaki élvezni, annak ott a tavern brawl. Nekem általában elég abból, amire a booster kiesik. Vagy élvezhetőbb példának ott az aréna, ahol a lapösszeállítás pont kellő mértékű randomot ad, de nem vész el a játéktudás szükségessége sem.)

    Az, hogy létezik meta és a játékosok nyerni akarnak, az a játék jutalmazási rendszeréből logikusan következik. Ennek semmi köze ahhoz, hogy létezik egy esport scene, és semmi köze ahhoz sem, hogy vannak streamerek. Az előbbiek nélkül ugyanúgy léteznének site-ok, mint a hearthpwn, ahol ugyanúgy megosztanák az emberek a tudásukat. Sikeresebb singleplayer játékokhoz is azonnal épülnek wiki oldalak, ez pedig egy multiplayer játék. Aki ide azzal az elvárással jön, hogy majd elfunolgat a tier 10 szintű paklijával és sikerélménye lesz, az álomvilágban él. (Ugyanakkor az tény, hogy ez a Blizzard hibája, hogy nem teremt erre egy játékmódot, ahol ez a réteg is kiélheti magát.)

    Viszont ez nem jelenti azt, hogy csak és kizárólag a profik által előírt paklikkal lehetne nagy százalékban nyerni. Az adott metára épített jó paklival ugyanúgy lehet haladni. (Ahogy ezt többen bizonyították ebből a topicból is.)

    Emellett nincs is nagyon képben a cikk írója. Warsong nerfet megelőző metát még talán lehetett beszűkültnek, néhány paklira korlátozottnak nevezni. Azóta ez nagyon távol áll a valóságtól, amióta pedig kijött a LOE, ez hatványozottan igaz. Unalmasnak én pont nem hívnám az utóbbi időszakot.

    Aztán van itt még egyéb kronológiai hiba. Ugyanis előbb voltak streamerek és utána (általuk) lett népszerű játék a HS és nem fordítva, de ez már csak szőrszálhasogatás.
    Utoljára szerkesztette: icyshadow, 2015.12.05. 13:13:19