• 1Darton1
    #19119
    Szóval a lényeg, hogy egy bonyolult, főleg lassú paklikat tartalmazó rétegjáték lenne kevés randommal, amiben elég könnyen lehetne lapokat szerezni. Ez már önmagában kétségessé teszi, hogy mennyire érné meg pénzügyileg. Valószínűleg egy nagyon szűk fejlesztői gárdával lehetséges, de az meg a minőséget rontaná le annyira, hogy még azt a kis számú játékost is nehéz lenne megfogni vele.
    Ha a pakli értéke jelentősen befolyásolná a meccs kimenetelét, akkor a p2w játékosok jókora előnybe kerülnének, ami valamennyire csökkentené a népszerűséget. Ha pedig túl gyorsan lehet megszerezni, vagy összevásárolni az összes lapot, az a játék szavatosságát nyírja meg.
    Nézzük egy átlagos, de okos ember szemszögéből. Örül, hogy jön végre egy gondolkodtató játék, és belevág. Minimum hasonló képességű játékosokkal fog összefutni, szóval vagy a pakli értéke fog dönteni, vagy a kő-papír-olló, vagy egy fejszámolózseni simán bealázza. Az ilyen előre eldöntött meccsek pedig jó sokáig fognak tartani. Szóval a valóban élvezhető része ott kezdődik, hogy valaki baromi okos és minden lapja megvan, akkor marad a kő-papír-olló, ami eldönti a meccset. De tegyük fel, hogy olyan bonyolult lapok és szabályok lesznek, hogy nagyon egyedi trükköket lehet kitalálni szinte minden meccsen. Akkor pedig azoknak lesz frusztráló a játék, akik nem ütik meg a zseni szintet. Ráadásul olyan tanulási görbéje lesz, ami mindenkit megriaszt. A meccsek hossza pedig a kihívásokat szeretők körében sem biztos, hogy egyértelműen pozitív lecsengésű lenne.

    Alapvetően én is kipróbálnék egy magasabb minőségű nehéz játékot, de nem hiszem, hogy akad olyan befektető, aki ilyesmire adna pénzt. Épp ellenkező irányú a tendencia jelenleg. A kedvenc műfajomban már rég megtörtént ez a váltás, és bele kellett törődnöm.