Might and Magic X Legacy


  • SaGa Jr
    #480
    Ebbe azért bejátszik, hogy egyszer elég hosszan eljutottam (lényegében a harmadik fejezet legvégén jártam), minden négyzetet bejártam azt megpusztult a mentésem.
    Újrakezdés után a felesleges üres négyzetek felkeresését és "kivilágosítását" már hanyagoltam és célirányosan haladtam, nem áldozva időt a felesleges dolgokra és diskurzusokra. Az is sokat tud gyorsítani a játékon ha már van teleport varázslata az embernek és így nem kell sokat oda-vissza talpalnia hanem célirányosan lerakja a teleportot aztán vissza ugrálgat oda ahelyett, hogy ki és be mászkálgatna több területen amik némelyike cefet módon tud akadni.

    Az első 3 fejezetet így viszonylag gyorsan le lehetett tudni, mivel sok tartalom azért nem szorult a játékba sajnos (kevés a kripták és barlangok száma, kevés település és helyszín van, a feladatok egy része is kiesik mert maximum 4 féle karakter fejlődési feladata teljesíthető azt közben van 12 ebből a feladat típusból) és a fejtörők megoldását már ismertem így ezzel sem kellett vacakolnom.

    Az utolsó fejezet meg eszement rövidre sikerült és kissé összecsapottnak is érzem a végét. Spoiler nélkül csak annyit, hogy egy szép nagy területen zajlik majd a nagy leszámolás de annak bejárására nem igazán lesz lehetőség sajna.

    Emellett mint írtam, egy helyszín kompletten kimaradt mert nem volt orkom. Ha az is van akkora mint az elfek sacred ground-ja az egymagában vagy másfél 2 óra extrát jelentett volna meg a hiányzó ork/goblin ellenfelek bejegyzéseit a könyvbe. Ha nincs az elfes helyszín akkor kevesebb mint 20 óra lett volna az egész úgy, hogy ismertem a játék tartalmának nagy részét.

    Pár dolog azért adott okot szemöldök ráncolásra.
    Például az egyik általam legjobban várt relic cuccot csak a játék vége után tudtam begyűjteni (a Seahaven-ben a templomban felvett 9 könyv felkutatását célzó sztori jutalma egy igen jóféle egykezes mágikus fókusz aminek a vége után már sok hasznát nem veszem, az utolsó könyvecske meg a negyedik fejezet végén van ugyebár).

    Elképesztett, hogy egy sima kovács által egy meteorból kinyert fémből kovácsolt kard messze alázza a többi relic fegyvert.

    Valahogy nem éreztem jól eltaláltnak a promotion küldetéseket sem. Van ami pofon egyszerű (vigyél el valakit A pontból B-be mert állítólag nagyon veszélyes azt közben egy viccparádé az egész) vagy menj oda valahová, míg más az hosszú barangolást igényel és anyagi ráfordítást (crusader promotion például ilyen). Megint másutt a csapat elkezd egy feladatot de lényegében csak kifutófiút játszik és majd a vége után derül ki mi is volt a feladat lényege (druid promotion, igazán le lehetett volna játszani a feladatnak a kihagyott részét is).

    Hiányzik hogy minden grandmaster számára teljesíteni kelljen a tanítás előtt valami feladatot. Jelenleg csak egy részük igényli ezt sajnos pedig ez is egy jó része volt mindig a M&M sorozatnak.