• sanyicks
    #33
    De alkalmas. Éjszaka töredékterhelésen megy a hálózat. És az erőművek is.
    És a szénerőművek+ elektromos is sokkal tisztábbak és hatékonyabbak mint a teljes olaj lánc. Az olaj mire mozgás lesz belőle egy rakás borzasztó hatásfokú dolgon megy keresztül. Áramnál feleannyi lépésből áll az egész lánc, és mindegyik lépés külön is sokkal hatékonyabb.

    Szerinted miért cserélik le a vasútvonalakon a dízeles járgányokat villanyra, úgy hogy még a vezetékrendszert rendszert is ki kell építeni(ami nem olcsó)? Nem ám a zöldek miatt, hanem mert rohadtul megéri, még szénre épülő áramellátással is. Mert a villanymozdony olcsóbb ár/teljesítményben megbízhatóbb, sokkal jobb az "üzemanyag" ár/távolság/tonna aránya, méghozzá a teljes rendszert a szénbányától az erőművön, távvezetéken keresztül, a vagonok rángatásáig figyelembe véve. Na meg rugalmas a rendszer. Ha drága lesz egy erőforrás, leállítják az erőművet, és más energiaforrást használó erőművet építenek, ezen túl minden marad a régiben. Azért cserélik vasúton a dízelt villanyra, mert pénzügyileg megéri, és nem csak pénzügyileg.
    Szóval az áram akkor is sokkal tisztább ha szénerőművekkel termelik (egyébként a modern szénerőművek meglepően nagy hatásfokkal és meglepően tisztán termelnek áramot, de a nem modern erőmű is tiszta és hatékony az olajos dolgokhoz képest).

    A villanyautóval az a baj, hogy erős ellenszelet kap az olajlobbitól (lásd a sok droid szajkózza hogy "nem elég a hatótávolsága" holott 100km-ről indulnak a gagyibbak is, és az autózók 95%-a naponta 20 km-et sem megy...), a gyártóik olajos cuccokat gyártanak elsődlegesen, saját termékeiknek pedig nem akarnak konkurenciát, emellett alapból úgy állnak hozzá hogy "jól lehúzzuk a hülye zöldeket, fele annyiba kerül a villanyautó, de dupla áron adjuk mint a hagyományost, ezzel jókat kaszálunk", amiért az emberek többsége nem fog venni.