• kvp
    #17
    "az olajipari cégeknek ugyan miért lenne kisebb üzlet az elektromos autó? az áram elég nagy részét most is olajból állítják elő..."

    Mert valojaban szenbol allitjak elo. Az meg van mindenutt, tehat ha nemetorszagban elektromos autok lennenek, akkor nem nagyon szorulna koolaj importra.

    A kinai problemat egyebkent pont az okozza, hogy helyben futenek, tehat sok haz tuzel szennel. Ha atallnanak a kozpontositott eromuvi energiatermelesre es futesre, akkor lehetne fustgazmosokat szerelni az eromuvek kemenyeire, amitol ugyan nem lesznek zoldebbek, de eltunik a korom a fustbol, amitol tisztabb lesz a levego.

    Egy jo es olcso elektromos auto egyebkent manapsag vas foszfat aksikat hasznal, aminek az egyik fo komponense a vas, ami egy relativ olcso anyag es kevesbe jol eg mint a hagyomanyos litium ion aksik.

    Ahol pedig nincs rendes toltohalozat, ott erdemes valamilyen turbogeneratoros autot hasznalni, ez egy elektromos auto egy statikus foldgazos generatorral az elso vagy hatso csomagter helyen. A fix fordulatu es teljesitmenyu generator pedig csak akkor tolti az aksikat ha eppen nagyon merulnek. Foldgaz helyett pedig hasznalhato szintetikus vagy bio metangaz is. (utobbi kettot mar hasznaljak nyugateuropaban varosi buszokban, tehat a technologia adott, csak autokba nem epitik egyelore)