• sanyicks
    #11
    Marhaság. Nincs kereslet mert nem kell az embereknek, ugyanis durván túlárazzák, alapból lehúzásként gyártják az elektromos autót, valójában nem kerül az ám többe mint egy benzines ;).

    "Ráadásul egy olyan országban, ahol fosszilis a villany termelés alapvetően ott még környezetszenynezőbb is mint a normál belsőégésű."

    Ez nagy hülyeség, a legrosszabb állapotú fosszilis erőművek, is sokkal hatékonyabban állítanak elő energiát mint egy autó a benzinből (40% vs az autó max 30%-a).

    A bökkenő az hogy a benzint sem közvetlenül a földből szedik, egy nagyon energiaigényes folyamaton megy keresztül (finomítás), és még a szállítás is ott van.

    Az áramhálózaton keletkező veszteség elenyésző, legalább is ha összehasonlítjuk azzal, amennyi energiába kerül hogy az olajból benzin legyen és az a kútra jusson...
    Mindent egybevéve onnan hogy kitermelik kitermelik az olajat, majd az autódban felhasználod, az egész dolognak jó ha 5%-os hatásfoka van. Míg áramnál ez legrosszabb esetben 30%.

    Tudod-e pl hogy a vasúti villamosítás, vastagon megéri egy bizonyos(nem túl magas) forgalmi szint fölött? És nem csak svájcban ahol az egész hálózatot vízerőművek látják el, hanem a szénerőműves területeken is, és persze tisztább is. Szerinted miért?
    Az autód a sok energia árán feldolgozott és szállított üzemanyagot égeti el 30%-os hatásfokkal, míg egy modern szénerőmű 60%-os hatásfokkal égeti el a nyers üzemanyagot amit közvetlenül a közeli lelőhelyről hoznak, majd 90%+-os hatásfokkal továbbítja a hálózaton, amit egy elektromos járgány 80%+-os hatásfokkal használ fel.

    Szóval amit rózsaszínre festettek az a hagyományos közlekedés, nem csoda, hiszen nagyobb biznisz... a gyártóknak meg az olajipari cégeknek. De nem az átlagembernek ;)

    "A LiIon akksik ráadásul meglehetősen tűzveszélyesek, " közel sem annyira mint egy benzinnel teli tank :)