• Molnibalage
    #45
    Bocs, de szuborbitális repülések pályája eleve más, mert az égésvégi sebesség is más. Egyébként meg nem értem, hogy mi köze a szubortbitális repülének, egy árva szó nem hangzott el róla és teljesen lényegetelen a téma szempontjából...

    Nem számít a 10-13 km-es magasság? Nézd már meg kvp adatát. Cirka 1/3-dal kisebb a rakéta. Kisebb műholdak 100 tonnánál kisebb rakétával feltolhatók LEO pályára.

    Ahhoz, hogy 10-12 km-nél magasabbra emelkedj iszonyatos erőfeszítés kell. Tényleg ilyen nehéz felfogni? Nézd már meg, hogy hány nagyméretű gép volt efölé emelkedni komoly teherrel úgy, hogy az sem külső teher volt. Iszonyatosan sokat számít a légkör alsó rétegének légellenállása. Hiába lenne eszméletlenül nagy tolóerőd, szilárdsági okokból nem lehet egyszerűen gyorsítani, mert a szerkezet szétszakadna. Ha erősebbre épíed, akkor meg túl nehéz lenne. ---> Ahelyett, hogy gyorsítanál a korlátozott max. sebesség mellet több ideig kell ellentartani a gravitációnak. Nagy magasságban indítva az idáig felmászás idejének megfelelő idő megspórolható. Mivel az emelkedés szükséges tüzelőanyag durván "halmozódik" a spórolás igen nagy. 0-10 között kb. 1/3, de 10-20 km között a 10 km-heu képest már nem olyan nagy a nyereség, ellenben az, hogy felmenj 20-re annyira megnöveli a platform tömegét, hogy a nyert tüzag. mennyiséget simán meghaladja. Ha 10-12 km magasságban indítasz egy rakétát, akkor ott nem fogja vissza szerinem semmi. Folyamaotsan gyorsíthat.