• kvp
    #50
    "kvp es az android jatekok portolhatosaga linux konzolra"

    Az android egy linux-on futo rendszer. Tehat android-os jatekot linux konzolra ugy portolunk, hogy felrakjuk az android keretrendszert es kesz. Ertem en, hogy sok embernek nem esik le, hogy az android a google egyik linux disztribucioja, de attol meg az. Egy konnyen kezelheto, parancssort nem igenylo valtozat. (bar van benne az is) Veletlenul ebben benne van az opengl is, sot az osszes dektop linux-ra jellemzo funkcio elerheto, akar nativ alkalmazasbol is.

    Most ha arra gondolunk, hogy hany 3D-s jatek jott ki android-ra, akkor jol latszik, hogy tobb mint windows-ra. Persze ezek joreszt gyengebb minosegu, olcsobb jatekok, de sokkal nagyobb a piac is. Mindezek melle jon meg a sony, akinek a ps3-as konzolja es psp kezikonzolja sony linux-ot futtat, ami ugyancsak opengl alapu, igy nem nagyon kell android-ra portolni a ra irt jatekokat. Veletlenul a macosx es az ios is opengl-t hasznal, tehat az ios es az android kozott sem kell annyira erolkodni, ha egy jatekot mindket platformon ki akarnak adni. Ebbol latszik, hogy darabszamra a fejlesztok nagyobbik resze mar atment opengl/posix api-t hasznalo rendszerekre (ios, android, macosx, linux, ps3, psp, wii, 3ds). Mivel a windows is tamogatja (korlatozott mertekben) az opengl/posix api-t, ezert a masik 8 platformra kiadott jatekot is at lehet vinni windows-ra. Ezzel szemben van a windows7/8, az xbox360 es a winrt, mint eltero api-t hasznalo rendszerek. Mondjuk annyi a gond, hogy a 3 rendszer, 3 inkompatibilis api-t hasznal, de mindharmat a microsoft fejlesztette.

    Lehet, hogy a directx fejlettebbnek tunik, de piaci ero es elterjedtseg szempontjabol nem all annyira jol, mint az osszes tobbi konkurense egyutt, amik veletlenul pont kompatibilisek egymassal. Az ios es az android megjelenese nagyon eltolta az aranyokat a desktop pc-ktol az osszes tobbi platform fele.