• kvp
    #32
    "Képzeld el ugyanezt egy fejlesztői vagy CAD munkaállomáson (két óriási monitor, még nagyobb távolságok) és látszik, hogy a dolog nagyon gáz."

    Erre volt pelda. Regen a mernokok nagy muszaki rajztablaknal dolgoztak, tobbnyire allva es kezzel rajzolva mindent. Nem lehetett egy konnyu munka...

    "Komoly munkában a többablakos, többmonitoros üzemmód verhetetlen."

    Ebben az a vicces, hogy a regi apple rendszerek egyszerre csak 1 alkalmazast tudtak megjeleniteni tobb ablakban, a menusor pedig folul volt. Aztan fejlodott, hogy tobb alkalmazas is latszott. A google android rendszere alapbol mindent teljes kepernyoben jelenit meg, de van benne ablakozo rendszer, tehat minden android-os alkalmazas kepes ablakban futni. (1 program egyszerre csak 1 ablakot nyithat, de minden alkalmazas latszodhat egyszerre akar atlapolva is) Mindezt megfejelve egy rendes desktop-pal, sot mindjart tobbel, meg telefonokon is. Az android start menuje pedig az applications lista, amibol van olyan valtozat ami rendes mappakat/almappakat is kezel. (iphone-on csak az omlesztett lista van) Tehat mig az eredetileg mobilos os-ek mennek a desktop elv fele a telefonokon is, addig a microsoft a windowst viszi a mobilos mukodes fele, meg desktop-on is. Szerintem ez nem jo otlet...

    Erintokepernyos monitor helyett pedig abszolut koordinatas digitalizalo tablat kell hasznalni a billentyuzet mellett. Ez egy olyan touchpad amin minden pont egy fix kepernyo pontnak felel meg, tehat nem simogatni kell a pozicionalashoz, hanem egy erintes is eleg. A legtobb grafikus ilyet hasznal, kiveve akik dontott erintokijelzos monitort, ahol rajztablakent van elhelyezve a monitor, tobbnyire az asztal sikjahoz kepest 45 fokos vagy ahhoz kozeli szogben. Azon mar sokkal konyebb dolgozni (altalaban tollal, rakonyokolve a kijelzore), persze igy az ember folyamatosan lefele bamul, mintha papiron dolgozna, ami ugyancsak nem kenyelmes.