Dark Souls II
  • LeonSKennedy
    #8192
    Helyzetjelentés:

    Lement a fő játék (a DLC-k még csak most mennek). Elégedett vagyok az összképpel, mégha nem is sikerült tökéletesre csiszolniuk.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    NEHÉZSÉG:

    Aki az alap DS II-t nehéznek találta az jobban jár ah bele sem vág ebbe az új kiadásba. Első nekifutáskor olyan mintha az előző NG++-os fokozatán tolnátok...és ez nem vicc! Persze cserébe a játék is sok helyen könyörületesebb. Van olyan bossharc ahol akár 3 gépi NPC-t is beidézhetünk, persze ez nagyon nem ajánlott csak kezdőknek, hiszen ilyenkor ellenfelünk HP-ját és védekezőképességét növeljük többszörösére, a győzelem utáni jutalmunk meg kevesebb lélek lesz.

    Pursuer barátunk nem elég hogy 4-5 alkalommal lerohan bennünket a Lost bastille-ban, de ott lohol még nyomunkban Forlorn is ,aki előszeretettel küldene minket a túlvilágra. Nem túl nehéz legyőzni, de bárhol és bármikor felbukkanhat és igencsak szeret akkor előjönni mikor tucatnyi ellenfél gyűrűjében vagyunk

    Persze ezek mellett már a játék elején is meg fognak támadni NPC invaderek, akik igencsak ügyesen aknázzák ki helyzeti előnyüket, úgyhogy ezentúl sehol nem lehetünk biztonságban.

    PÁLYÁK:

    Minimális változtatásokkal ,de ugyanazok. ismerős lesz minden ,de mégsem. No man's Wharfban pld sok helyen tudunk majd fényt gyújtani és most már kulcsfontosságúvá válik a Cast Light , Flame Butterfly/Torch használata, lévén a játék sokkal sötétebb és emiatt frusztrálóbb is. A pókok most már félnek is a tűztől mait nem árt kihasználni, lévén a régebbi megszokott helyeken ott lesznek, csak most egészen elképesztő mennyiségben . Azért egy két meglepetés és lezárt ajtó,vagy ugrálós rész vár majd ránk, ahova trükkösebben lehet majd eljutni mint korábban. Gondoltak a rutinos öreg rókákra is, nehogy már könnyű legyen minden. :)

    ELLENFELEK:

    Nemcsak elhelyezkedésben, de számukban és intelligenciájukban is erősebb lények várnak minket. A rutinosság itt most könnyen megbosszulja magát, lévén elbizakodott DS II veteránok is igen hamar elhaláloznak majd, mégha nem is a játék kezdeti szakaszában.

    A korábban már kiismert és végigjárt HEIDE'S TOWER OF FLAME, IRON KEEP, EARTHEN PEAK és az UNDEAD CRYPT most még halálosabbá vált. Ellenben az IRON KING DLC-ben azon vettem észre magam, mintha kisebb sebzési értéke lenne az ellenfeleknek. Valószínű hozzá lett igazítva a történések menetéhez, lévén a korábbi kiadásban a DLC-k később jöttek ki, így emelni kellett azok nehézségi faktorán.

    TÁRGYAK:

    Vannak újak is, sőt olyanok is amiket a régiben csak NG+ vagy későbbi újrázáskor tudtunk beszerezni. A játék eleji egyik legjobb FAITH alapú kardot (HEIDE SWORD) ellenben elvették és csak komoly farmolás árán lehet megszerezni a Heide lovagok egyikétől.

    Forlorn invader "barátunk" vértjét is meg lehet Straidtől venni, ha már párszor legyőztük őt, így érdemes visszajárogatni hozzá. Agape RIng még mindgí megvehető, úgy látszik a SM alapú online mókázás megmaradt.

    Estus Flask Shardok és a Sublime Bone Dustok szanaszét lettek pakolászva, sok egyáltalán nem ott van mint ahol számítanánk rá. Jól körbe kell nézni, nekem végre meglett mind a 12 és mind az 5 Bone dust is.

    Fragnant Branch Of Yore: újabb kulcstárgy lévén sok eltorlaszolt helyre majd csak így fogunk tudni eljutni, szerencsére találunk majd belőle és lehet vásárolni 1-2 db-ot, ha kifogynánk.

    BALANSZ:

    A varázslatok mintha megint balanszolva lettek volna, viszont most már tényleg kulcsfontosságúvá vált a Poison,Bleed és a Curse resistance fejlesztése, lévén szimpla ellenfelek is pillanatok alatt ki tudnak minket véreztetni, ha olyan fegyverük van. Pursuer barátunk most már dark Orbokat is lövöldöz amivel szintén meg tud átkozni ha eltalálnak, így a Human effigy gyűjtögetése is fontosabb mint valaha. szerencsére találni bőven, az NPC red fantomok legyőzéséért pedig szintén kapunk jutalmul belőlük. A Poison BNS is mintha javult volna, mert Crest Of The Rat gyűrű nélkül is tudtam viszonylag hamar mérgezni egy Poison Longsword-el, pedig még nem volt teljesen felhúzva sem.


    GRAFIKA:

    A sarkallatos kérdés azoknak akik emiatt tépelődnek azon, megéri-e? Nos a válasz: nem. A fény/árnyék lett felturbózva, sőt mintha a framerate is stabilabb lenne, de nem egetrengető a különbség. A régi, modokkal van ezen, ha nem magasabb szinten, cserébe buta az AI és a harcrendszer.

    SZVSZ egy játékban még mindíg a játékmenet dominál így az új kiadás azt kell mondjam mindenképp vállalhatóbb és persze jóval magasabb kihívási faktort tartogat. Így a Scholar Of The First Sin nálam a favorit, igaz a DS első részének trónját ez sem tudja majd megdönteni.