
A Lost Alpha egy önállóan futtatható és ingyenes rajongói mod, amely főként a Shadow of Chernobyl korai verzióiból átemelt, felújított elemeiből épült fel.
Legfrissebb elérhető verzió: 1.4007 Director's Cut
A játékról: [Moddb.com] - [1.4007 változás lista]
Letöltés: [Part 1], [Part 2], [Part 3], [Part 4], [Part 5], [Part 6] vagy [Torrent]
-
#1097
Na szóval összefoglalva a játékot: ha tényleg így jelent volna meg a ShoC, az überfasza lett volna, talán az év játéka címet is megkapta volna. Jó, hogy végre kiadták, de jobb lett volna 3-4 évvel ezelőtt, akkor nem hatott volna ennyire elavultnak a grafikai motor. Bár DX 10.1-el szép, de az átvezető animációk néha elég viccesnek és darabosnak tűntek.
Kissé sokalltam a föld alatti helyszíneket. Egyik laborból ki, a másikba be. Kezelhetőbb lett volna a helyzet, ha a lámpában az elem tovább bírja, illetve ha a minimapon megjelenik a helyszín térképe. Így néhol már spórolnom kellett az elemmel. Szerintem a 3 official részben összesen nincs ennyi földalatti labirintus, mint a LA-ban.
Viszont keveselltem a fegyveres összetűzéseket. Összesen talán 3-4 komolyabb csatára van lehetőség a játékban, pl. Dark Valley (banditák), Radar és Pripyat (Monolith). Végül is ez egy FPS, nem egy mászkálós kalandjáték, több ilyen szituáció kellett volna.
A mellékküldetésekben sem bővelkedtünk. Több olyan helyszín, map van, ahova csak 1x kellett bemenni valami miatt (Construction site, Forest), illetve rengeteg olyan része van a pályáknak, amit a storyline-t követve az ember nem is érint. Persze senki nem tiltja meg, hogy odamenjünk felfedezni, de nem ártott volna néhány mellékszál, ami odavezet.
Balanszolni lenne még mit, pl. a már említett lámpaelem élettartamát növelni, aztán az autók üzemanyag-fogyasztását csökkenteni, ami jelenleg egy vicc. Sajnálom azt is, hogy a vége felé a gauss-puska használatára már nem volt sok lehetőség.
Összességében azt hiszem, a fejlesztők, első sorban Dezo (Munkácsi Zoltán) megérdemelnek egy nagy köszönetet. A nevük megtekinthető a game manualban.